Asus K72JR-TY139V Review

atacama 3 februari 2011, laatste update op 3 februari 2011, 1.661 views

Asus K72JR-TY139V

Pluspunten

• Goede prijs
  • Degelijk
  • Uiterlijk
  • Bijgeleverde software tools storen niet
  • Goede prestaties

Minpunten

• Mist bluetooth
  • glossy deksel
  • glossy bezel

Ik was op zoek naar een laptop om mee te (web)developpen en fotobe werken (photoshop). Dit als 2e systeem naast de PC die thuis staat. Hiervoor was mijn primaire eis een hoge(re) resolutie en ruim geheugen. Hierdoor kwam ik, in combinatie met het budget, uit op een 17" notebook.

Deze Asus voldoet aan alle eisen die ik had en was gunstig geprijst (aanbieding).

Hardware
Wat betreft de hardware is deze laptop ruim bemeten. Er zit standaard 4GB RAM in en deze kan uitgebreid worden naar 8GB. Dit in combinatie met de processor en de video kaart maakt het een krachtige notebook voor zijn klasse.
Wel is er bespaard op bluetooth. Voor mijn gebruik geen ramp maar het kan zijn dat je dit mist.

Op de bouw van de notebook kan ik niets aanmerken. Voelt zeer degelijk aan en is niet overdreven zwaar, hij voelt zelfs licht aan voor het formaat. Het scherm voelt erg stevig aan, ook als je hem openklapt/beweegt door de hoek van het scherm te pakken in plaats van het midden. De scharnieren voelen stevig aan, niet te strak maar lekker stevig.

Enige minpunt aan het uiterlijk vind ik het gebruik van de glossy elementen. De bovenkant is glossy bruin met een printje erin. Deze print is op de pols vlakken ook aanwezig in de vorm van een reliŰf. Uiteraard is het daar niet glossy.

De werktijd op de accu is ongeveer 3 uur. Niet ruim maar voor een lange werktijd koop je natuurlijk ook geen 17" notebook.

Software
ASUS levert langzamerhand steeds meer tools mee maar is gelukkig nog niet zo vervelend als bijvoorbeeld acer. De tools zien er goed uit, werken goed en lijken niet hinderlijk veel resources te gebruiken.
Toch hebben ze ook minpunten. De naamgeving van de verschillende tools is niet te koppelen aan hun functie. Als er dus iets niet werkt zoek je je een ongeluk welke tool dat is.

Ik heb zelf problemen gehad dat er een aantal tools die niet meer werkten. Dit gebeurde nadat ik een flink aantal updates had ge´nstalleerd. Een exacte oorzaak kan ik dus niet geven. Geen enorm vervelende gevolgen en relatief gemakkelijk gefixed door de nieuwste tools te downloaden en te installeren.

De leukste tool is overigens de gezichtsherkenning. Via deze tool kan je inloggen op Windows door middel van je gezicht. De webcam bekijkt je gezicht en gaan.

Een goede aankoop. Voldoet aan mijn verwachtingen. Werkt snel en soepel en ziet er goed uit!
Zeker een aanrader.

Heb jij ook een Asus K72JR-TY139V?

Kan je ook iets vertellen over de graphics, want ik ben zelf op zoek naar een notebook waarop ik world of warcraft wil gamen, zonder al te veel gestotter en dergelijk.
Ik heb de laptop nu ong 3 maanden in mijn bezit. Ben/was erg tevreden, maar van de week is hij gecrashed en mijn recovery disk is niet goed. Kan jij mij daaraan helpen atacama?
Bij F9 krijg ik een error...

Was/ben verder erg tevreden over de laptop. Batterij gaat idd ong 3 uurtjes mee, maar beeld is prachtig. Spellen als championship manager 2011 en fifa 2011 zijn prima te spelen.
@bert170881
Op dit moment kan ik niet veel meer zeggen dan dat het goed werkt... Ik zal eens kijken naar een video benchmark.
Zal niet voor het weekend lukken helaas.

[Reactie gewijzigd door atacama op 8 februari 2011 11:42]

Heeft iemand nog een idee welk programma het meest zeggende is voor een benchark?

Sowieso haalt hij in windows 7 (performance information) een 5.0 op graphics en 6.2 op gaming graphics.