MSI FX700-001NL Review

ronald71Newbie 1 februari 2011, 1.306 views

MSI FX700-001NL

Pluspunten

• mooie afwerking
  • goed geluid(voor een laptop)
  • goed en scherp scherm

Minpunten

• touchpad is erg gevoelig, je dubbelklikt erg snel. ( is wel in te stellen maar blijft vrij gevoelig)
  • de knop voor het openen van je DVD speler is even wennen en werkt niet direct na nieuwe installatie( moet bij het opstarten snel ingedrukt worden en dan gaat hij open)
  • Batterij duur vind ik erg beperkt. kleine 3 uur op de standaard accu

Ik was op zoek naar een nieuwe laptop en had me helemaal ingesteld op de aanschaf van een HP. Dit ondanks mijn eerdere slechte ervaringen HP. Ik wilde een i5 processor en meer dan een 17" scherm. Ook vond ik het belangrijk om geen hoogglans afwerking te hebben daar je dan alle vingers ziet.
omdat de hp niet direct leverbaar was een MSI FX700 onder mijn ogen gekregen.
Iets anders dan een HP maar zeker niet minder.

De notebook voelt solide aan en is gemaakt van een kras vrij en vingerafdrukproof kunststof. Het voelt erg prettig en solide aan. De touchpad is niet glad maar er zit een ribbel in. als je vingers stroef worden glijd je vinger er nog steeds even goed overheen. Aan de linker zijde terf je twee USB3 poorten aan evenals 1 HDMI en de audio. Rechts de VGA en 2 x USB 2 poorten en de CD/dvd speler. Het scharnieren van het scherm gaat goed en is stevig te noemen. De DVD speler gaat niet open met een knop op de speler zelf maar een knop bovenin op het toetsenbord. Je kunt hier ook het volume regelen evenals wifi, turboboost en een media knop om energie besparing in te stellen.

Opvallend is dat er niet heel veel software is bijgeleverd. Dit gaat erbij mij zowiso af omdat ik een nieuwe laptop direct her-installeer.
Het geluid is voor een laptop erg goed te noemen en naar ieder zijn wens in te stellen en het is THX gecertificeerd.
Er zit een HD 720P webcam ingebouwd en die kun je aan en uit zetten vanaf je toetsenboard. verder zit er een multi touchpad op.die je geheel in kunt stellen.

Qua prestatie loopt het apparaat vlotjes en geeft geen enkel probleem. Ook het herinstalleren levert geen problemen op en alle drivers zitten ingesloten en zijn ook te vinden op de MSI site .

Als met al een mooi en degelijke laptop met 2 jaar garantie.

Heb jij ook een MSI FX700-001NL?