Lian Li PC-V354B - Reviews

Specificaties Small form factor • 11 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

Lian Li PC-V354B Review

crazyharrie 28 februari 2011, 1.945 views

Lian Li PC-V354B

Pluspunten

• mooi design, stevige aluminium case, veel hdd mogelijk wel 7 van 3,5 en 2 van 2,5 inch. 1 cd/dvd speler te monteren. hdd in 2 delen te de of monteren, usb 3 aansluitingen aan de voorkant, memory cards voorin te plaatsen, trillingsvrij, 3 stille fans waarvan 2 blauw verlicht aan de voorzijde en 1 bovenin,lekker koel dus.elke standaard voeding naar keuze te plaatsen.

Minpunten

• naderhand aanpassingen in de case maken moeizaam en gepiel, verlichting niet uit te zetten.Prijs is aan de hoge kant.

In December 2010 direct besteld bij Max ict, gokje mee genomen gezien de reviews van dit bedrijf, maar alles vlekkeloos verlopen. Reden was dat afgezien van een nette prijs, Max-ict de kast als eerste kon leveren.

De kast dient voor het behuizen van een Homeserver, deze is opgebouwd uit de volgende componenten:

- Gigabyte GA-H57M-USB3 moederbord
- Be-quiet voeding 300W
- 4 Seagate 2TB schijven voor opslag.
-2 Seagate momentus 2,5 inch in raid 1 voor besturingssysteem Windows 2011 voorheen Vail.
- dvd-rom speler

Door weghalen van het zijpaneel, waarop je tevens het moederbord makkelijk monteerd kun je overal soepel bij.Ook het andere paneel weghalen, en je hebt een doorkijkkast.

De drive kasten zijn uit 2 delen opgebouwd. 1 deel met plaats voor 3 schijven en een deel voor 4 schijven.
Redelijk makkelijk in en uit de kast te monteren.De schijven worden vastgezet in rubber ringen met handzame schroeven, waardoor trillingsvrij vastgezet.

Na het plaatsen van de voeding wordt het krap! Moederbord amper te bereiken na plaatsing achterwand met het geplaatste moederbord. Tip: alles plaatsen en aansluiten voordat de voeding erin gaat, wat overigens wel soepeltjes gaat.

Door de 3 meegeleverde fans ( 2 voorin, welke de schijven koelen en 1 bovenin de kast) is de kast goed koel te houden, zeker de schijven overtreffen de 34 graden niet.... Topprestatie van zowel schijf als fans.
De fans zijn tevens traploos regelbaar aan de achterzijde van de kast.

Ruimte voor 5 pci/pcie sloten aan de achterzijde kast.

Kast is stil, trillingsvrij en een lust voor het oog.
Veel ruimte, gezien de compactheid zeker, plaats voor 7 schijven en nog 2 op de bodem voor ssd of 2,5 inch laptop schijven.

Prestatie van Lian Li, ik vind het een aanrader. Alleen de prijs misschien wat aan de hoge kant, echter wel een compleet nieuwe opzet en innovatief ontwerp daarvoor terug.

Heb jij ook een Lian Li PC-V354B?

Ik heb deze kast ook en ben er erg tevreden over. De afwerking is gewoon top en overal is over nagedacht.

Het nadeel is wel dat je iedere keer 8 schroeven los moet draaien als je in de kast moet zijn, maar als alles goed is hoef je natuurlijk niet te vaak de kast in te kruipen.

Een ander nadeel(in mijn geval) is dat als je geen USB 3.0 wilt gebruiken je wel opgescheept zit met een verschrikkelijk lange interne USB 3 kabel. De reden hiervoor is dat de front-USB aansluitingen doorgesluisd zouden kunnen worden naar USB 3.0 aansluitingen achterop het moederbord.
Als je hier geen gebruik van wilt maken kun je een verloopkabel op de front-USB kabel aansluiten, welke je vervolgens op de USB-2.0 pinnetjes op het moederbord kunt aansluiten. Kortom, in mijn scenario heb ik dus ~1.5m + verloopkabel aan USB kabel in mijn micro-atx kast liggen.