Specificaties 21,5" @ 1920x1080 (lcd, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster E2220 Zwart Review

Biggar 31 januari 2011, laatste update op 31 januari 2011, 1.546 views

Samsung Syncmaster E2220 Zwart

Pluspunten

• Schappelijke prijs
  • Strak uiterlijk
  • Mat plastic
  • Makkelijk in elkaar te zetten
  • Goede beeldkwaliteit
  • Geen dode pixels
  • Nauwelijks Ghosting

Minpunten

• Alleen VGA input
  • VGA kabel aan de korte kant
  • Erg veel papier in de handleidingen etc.

Nadat ik na een dag hard werken afgelopen zaterdag twee dozen aantrof toen ik thuiskwam, besloot ik dat het maar eens tijd was om mijn allereerste review op Tweakers te schrijven. In de dozen zaten twee gloednieuwe Samsung monitoren die de makers van de Best Buy Guide het aanraden waard vonden en ik zou deze gaan gebruiken als vervanging voor mijn 'oude' Philips monitor.

De prijs was vrij schappelijk: zo'n ¤280 bij Azerty als ik de verzendkosten meereken. Helaas bleek achteraf wel dat het niet helemaal het product was dat stond gelinkt op tweakers.net: de monitors bleken de Samsung SyncMaster E2220N te zijn, in plaats van de E2220. Alle kopers hier even op letten: deze uitvoering heeft geen DVI ingang!

Dat betekende dus geknoei met verloopjes: ik had gelukkig nog twee VGA naar DVI verloopjes liggen.

Over het verpakking valt vrij weinig te zeggen. De monitor komt aan in de standaard doos, met genoeg piepschuim om 'm helemaal netjes te houden. Verder zit er nog een klein bos aan boekjes en garantie forumulieren bij, alsmede een standaard VGA kabel.

Qua vormgeving ben ik erg enthousiast over de monitor. Een groot voordeel vind ik het mat zwarte plastic, dat in vergelijking met glanzend plastic 'schoon' blijft: vingerafdrukken en stof zijn nauwelijks te zien. De voet is stabiel en makkelijk te bevestigen en de knoppen zitten netjes weggewerkt aan de onderkant, met een niet storende, doch duidelijke tekst. Verder is de bezel niet al te groot, wat wel fijn is met twee monitoren

Wat betreft de prestaties heb je denk ik meer aan het lijstje eigenschappen dan aan mij. Ik vind het zelf mooi beeld, met een goed contrast en het zwart ziet er goed diep uit, terwijl het wit ook echt wit is. Dode pixels zijn niet echt meer van deze tijd en ze zijn dan ook (nog) niet te vinden. Van de andere kant ben ik natuurlijk ook iemand die met twee VGA aansluitingen werkt, dus beschouw mij niet als een autoriteit...

Aangezien dit, zoals ik al zei, m'n eerste review is, kan het zijn dat ik hier en daar het één en ander ben vergeten. Wees dus niet bang commentaar te geven of vragen te stellen.

Cheers!
Rob ~Biggar

Heb jij ook een Samsung Syncmaster E2220 Zwart?

Ahh geweldig: één ster voor m'n review :3
Wat commentaar is natuurlijk ok, maar zeg dan a.u.b. ook wat er niet goed is...
beetje aan de krappe kant, met wat foto's zou je je review kunnen aanvullen.
van mij krijg je 2*