Samsung MM-C330D Review

muffstuff 31 januari 2011, 1.167 views

Samsung MM-C330D

Pluspunten

• Afspelen van muziek via usb media
  • Design is niet opvallend
  • Video out naar tv om muziek te selecteren van usb media

Minpunten

• Usb schijf moet aan de volgende eisen voldoen: < 160 gb, alleen fat16/32
  • Korte audiokabels (1,5 meter)

Geluidskwaliteit Score: 3
Ik heb dit setje gekocht na een positieve ervaring met de Samsung LE32C530. Deze tv is in staat om full hd films en muziek van een usb schijf af te spelen en deze functionaliteit wilde ik ook kunnen toepassen bij het afspelen van muziek.

Volgens de specificaties kan de Samsung MM-C330D ook content van een usb schijf afspelen en daar de kosten voor dit setje vrij laag waren viel mijn keuze hier op.

Bestelling via redcoon verliep vrij snel.

In de doos bevinden zich twee speakers met audiokabels er aan bevestigd. batterijen voor de afstandbediening, afstandbediening, antenne kabel en een s-video kabel. Helaas is de component kabel in inbegrepen.

Ik was lichtelijk verbaasd hoe Samsung omgaat met de bekabeling. De audiokabels waren ontzettend strak in elkaar gewikkeld waardoor ik voor een kabelbreuk vreesde. Het ontwikkelen van de audiokabels ging in eerste instantie ook niet zo makkelijk. Een snelle test wees uit dat er van kabelbreuk geen sprake was.

Afspelen van dvd gaat perfect, niet veel op aan te merken.

Afspelen van muziek is helaas een deceptie geworden. Ik maak gebruik van een 2,5 inch Samsung schijf van 250 gb. Hier op staat mijn muziek in de vorm van mp3's, wma en flac. Ook bewaar ik hier mijn full hd mkv films op die ik afspeel via de usb ingang van mijn Samsung LE32C530. Ik moest in eerste instantie deze schijf als ntfs formateren omdat ik via fat geen grote bestanden kon bewaren (wat full hd mkv nou eenmaal zijn). Bij het aansluiten van de schijf bleef de Samsung MM-C330D op usb scannen staan. Hij kwam met geen mogelijkheid in de mappen structuur. Na het bestuderen van de kleine lettertjes in de handleiding werd mij duidelijk waarom dit het geval was. De schijf mag niet groter zijn dan 160 gb en moet als fat geformateerd worden. Aan dat tweede zou ik nog kunnen voldoen, maar het eerste is helaas niet mogelijk.

Dus voor degene die dit setje op het oog hebben vanwege de usb functie, alleen media kleiner dan 160 gb met fat zijn afspeelbaar.

Nu heb ik het opgelost door mijn tv via de headphone out (minijack) naar aux in (tulp) op de Samsung MM-C330D aan te sluiten. De harde schijf sluit ik aan op mijn tv en zodoende kan ik toch nog mijn media afspelen.( alleen mp3, geen wma/flac).

Design van dit setje is naar mijn mening prima, het display is zelfs dimbaar zodat het minder opvalt. De usb aansluiting zit helaas aan de voorkant, wat naar mijn mening beter aan de achterkant geplaatst had kunnen worden.

De Samsung MM-C330D heeft een s-video en component aansluiting. Deze gebruik je als je muziek wilt afspelen van je schijf, de interface is vrij vanzelfsprekend.

De combinatie van Samsung MM-C330D en Samsung LE32C530 is een vrij goedkope mediacenter oplossing. Een groot voordeel, de interface is vriendin-proof!

Heb jij ook een Samsung MM-C330D?

eenvoudig door mappen scrollen gaat niet met dit systeem, ook niet met usb <160gb.

maw je bent gedwongen tot tv gebruik om gelijk naar een bepaalde map te gaan. Mijn reden geweest voor inruil