Specificaties 3,5" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Apple iPhone 4 16GB Zwart Review

Mastha-Hacker 31 januari 2011, laatste update op 31 januari 2011, 1.179 views

Apple iPhone 4 16GB Zwart

Pluspunten

• Snelheid
  • Kwaliteit
  • Gebruikersgemak
  • Design
  • Synchronisatie

Minpunten

• Accu-duur

Hallo,

Toen ik de iPhone voor het eerst in handen kreeg, zag dat er al gelijk goed uit. Het is zichtbaar dat het product van Apple komt. Mooi design, weinig rare knoppen en een mooi wit doosje er om heen.

Het opstarten van de iPhone duurt wat langer dan gewend bij een Mac, maar is een stuk korter dan mijn vorige smartphone. Na het opstarten reageert de iPhone zeer snel. De applicatie's worden snel gestart en geladen. Voor de snelheid van een aantal applicatie's is het wel belangrijk dat er een 3G verbinding is, en een redelijke ontvangst (3/4 balkjes).

De 3G verbinding is bij mij in huis zeer slecht. Op een aantal plaatsen kan ik geen internet gebruiken, en op sommige plaatsen slecht. (Dit is in combinatie met een T-Mobile-abbonement. Ik heb geen ervaringen met andere providers en de iPhone) Buiten is de verbinding goed. Ik heb overigens geen last van de beruchte Dead-grip.

De accu-duur van mijn iPhone valt me tegen. Als ik mijn iPhone intensief gebruik (> 8 uur per dag), moet ik hem ongeveer 3x per dag aan de lader leggen. Bij normaal gebruik (email/bellen/sms'en/muziek luisteren) gaat de accu minstens 1 dag mee. (Ik weet niet precies hoelang ik er mee kan doen, aangezien ik de iPhone 's nachts aan de lader moet leggen voor mijn wekker)

Het synchroniseren van de iPhone in combinatie met mijn Mac verloopt zeer goed en gemakkelijk. Ik gebruik momenteel nog geen Mobile.Me. Ik synchroniseer mijn iCal, iPhoto, filmpjes en muziek via iTunes. De email haal ik op mijn iPhone en Mac op. Tot nu toe heb ik nog nooit problemen met verlies van data gehad.

Tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad met mijn iPhone. Ik vind hem zeer stabiel, en de kwaliteit is hoog, zoals met meerdere Apple-producten. Ondanks de 2 min-puntjes ben ik zeer tevreden met mijn nieuwe iPhone, en ik heb er ook zeker geen spijt van gehad.

Heb jij ook een Apple iPhone 4 16GB Zwart?

Meer advertenties

Nette review , mooi omm aan te geven wat je tegen en juist goed bevalt :).
Plaatjes zou leuk zijn om de review aan te kleden desondanks +1
Thnx! :)
Ik moet nog een camera regelen om foto's te maken. Als ik foto's heb, zal ik deze review aan kleden ;)
Sluit je de applicaties wel? Dit scheelt aanzienelijk in accuduur als je op een gegeven moment 20+ apps hebt open staan.
Ik sluit de applicatie's altijd. Ik gebruik mijn iPhone wel meer dan 8 uur op een dag. (games en internet)
Ik blijf erbij dat de manier waarop je de apps definitief moet sluiten in iOS4.21 erg slecht in elkaar zit. Ik wil met 1x deleten alle openstaande apps kunnen sluiten en niet 20,30,40 afzonderlijk hoeven te verwijderen. Ik hoop dat dit in een volgende firmware wordt aangepast.

Ik begreep dat dit al wel kan in de jailbreak versie maar ik blijf graag de officiele versie gebruiken.
Als je thuis wifi hebt, gebruik dat ipv 3g. 3g kan dan uitgezet worden, en dat scheelt een berg accutijd.
Ik heb geen WI-FI thuis. Ik kan thuis überhaupt geen internet krijgen (Geen aansluitingen voor aanwezig)
dan woon je ergens achteraf ofzo ?
trouwens dat heeft niets met de iPhone zelf te maken, maar met je provider
dus om bereikbaarheid als minpunt aan te halen vind ik niet passen bij de review van de iPhone zelf. Zit zou bij een review over de provider vermeldt moeten worden
Ik woon in de binnenstad, maar in een oud huis. Mijn verhuurder is een jaar bezig geweest om te kijken of het probleem opgelost kan worden, maar dat ging niet/of was te duur.

Ik zal het dan aanpassen ;)