Nesteq NFS-2208D Review

Triarrow-Vox 25 juni 2011, 1.018 views

Nesteq NFS-2208D

Pluspunten

• 8 fans met 1 molex 4pin aansluiten ipv die lastige overgang stekkers
  • Temperatuur sensoren 4x
  • Goedkoop!
  • lange snoeren, dus alles is aan te sluiten in de kast
  • Zero stand, als het warmer wordt dan xx graden, gaan de fans aan
  • Ook aan te sluiten op je mobo

Minpunten

• Gebruiks aanwijzing, duits engels.
  • Niet echt duidelijk, maar ja... stekkertje erin, aan zetten en wat knopjes drukken, is niet zo lastig.
  • Geen bevestiging m.b.t. de temp. meters, (maar in de kast geklemd, zelfklevend was makkelijker

Features Score: 4
Kwaliteit Score: 5
Om mijn cm 690 adv toren te dimmen met zijn 8 ventilatoern, had ik een fan controler nodig.
Na een tijdje zoeken kwam ik er maar 1 tegen met 8 controlers EN temperatuur meters.
Ja, er zijn er een paar met 6, maar dan boven de 40 euro.
Ik heb dus deze gekocht.
Installeren, stekkertjes eerst uitleggen, en de temperatuur meter kabeltjes op de juiste plek.
1 bij de processor, 1 bij mijn saphire hd6950, 1 bij mijn hdd's en een bij de voeding.
Tip, koop deze als je een nieuw systeem koop, scheelt ff wat tijd met installeren mbt je power( 1 molex genoeg voor 8 fans) deze moest ik nu afkoppelen(alle fans die op mijn moederboard stonden aangesloten en 4 molex aangesloten fans)
Case was 18 graden en bevroren voeten.
Standaard fabrieks instelling is alles volluit!
Case is nu gemiddeld 22 graden, en de fan's staan op low.

Heb jij ook een Nesteq NFS-2208D?

kun je ook zo instellen dat:
fan 1 moet uit onder 15 graden, 10% 20 graden, 50% 30 graden enzovoort
fan 2 zelfde verhaal maar andere instellingen
Je review zou een stuk beter zijn als je volledige zinnen gebruikt en vollediger uitleg geeft over wat je doet, hebt gedaan en over je tips.
Aangepast
;)
Dit was mijn eerste
Behulpzaam voor wie veel foto's van het product wil zien: