Akasa Integral Integral P2 HD-behuizing Zwart Review

redfoxert 2 november 2006, laatste update op 13 november 2006, 486 views

Akasa Integral Integral P2 HD-behuizing Zwart

Pluspunten

• makkelijke installatie
  • zeer duidelijke handleiding
  • mooie vormgeving
  • compact formaat
  • standaard aansluiting voor de stroom adapter

Minpunten

• LED aan de voorkant kan snel irriteren (veel licht). is uit te schakelen door LED connector los te halen intern
  • worden snel heet (erg heet) wanneer ze gestapeld zijn

Deze externe USB/eSATA box is in meer dan 1 aspect ideaal. Niet alleen kan je hem via USB of (e)SATA aansluiten, je kan ook nog eens IDE en SATA harde schijven intern aansluiten. Verbindingsmogelijkheden te over.

In de doos zat een eSATA naar SATA kabel van 1.8 meter. Deze kabels zijn elders verkrijgbaar voor 10 tot 15 euro. Tevens werden IDE en SATA aansluitkabels voor intern meegeleverd uiteraard alsook een geaarde "acht" aansluitkabel. Hoe ze die aarde zich voorstellen weet ik niet, aangezien de acht maar 2 polen heeft, maar dat terzijde :) Verder nog een USB kabel van goede kwaliteit.

Inmiddels heb ik de eSATA controller en kabels binnen en ik moet zeggen, snelheid is super. Gebruik is identiek aan de USB werkwijzen (PnP) en de snelheid is minstens 2 maal die van USB. Uitermate interessante kastjes dus !

Wat ik na een tijdje gebruik wel als nadelig ervaar is dat ze vrij snel behoorlijk heet kunnen worden. In hoeverre dat ten nadele is voor de levensduur van de harddisk moet nog maar blijken. Door de kastjes in de meegeleverde desktop stand te plaatsen is dit enigzins te voorkomen. Stacken van de kastjes is niet aan te raden in verband met de warmte ontwikkeling.

Heb jij ook een Akasa Integral Integral P2 HD-behuizing Zwart?