Specificaties 5GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Netgear WNDR3700 Review

Dj.Larz 29 januari 2011, laatste update op 29 januari 2011, 1.953 views

Netgear WNDR3700

Pluspunten

• Draadloos onvangst 90 tot 100 mbit

Minpunten

• nog niet ervaren

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 5
Even wat info.
Ik heb ziggo alles in 1 dus een 120mbit abonnement.
Laptop en PS 3
En boven 2 pcs

Mijn wensen waren:
Snel draadloos dit voornamelijk met de laptop en PS3

Zo nu 2 weken verder en 3 routers verder…….en een hoop gekloot heb ik besloten het ook maar eens op het web te zetten.
Vooral voor als dadelijk nog iemand dezelfde wensen heeft.
Lijkt me best logisch dat er meer mensen betalen voor een 120 mbit abonnement maar draadloos totaal niet die snelheid halen.

Mijn oude situatie was met een WRT 320N van linksys.
Deze was nu anderhalf jaar oud en verloor elke dag al zijn instellingen.
Hiermee haalde ik dikke 60 mbit draadloos. Dan wel met mijn laptop en een externe stick van linksys de wusb600 N.
Ik heb gebeld met Dynabite daar was die gekocht. Zei vertelde mij dat ie dan op was als hij telkend de instellingen verloor.
Ik vroeg hoe lang er garantie op zat?? 2 jaar vertelde hun mij ik kon terug naar winkel komen zouden hun hem omruilen.
Zo gezegd zo gedaan naar huis router gepakt en snel naar stad naar Dynabite. Daar aangekomen hebben ze hem niet meer…. Maar kon met 10 euro bij betalen een Belkin hebben die had levenslange garantie en haalt ook makkelijk die snelheid werd mij verteld.
De share max 300N. thuis gekomen haal ik net 40 mbit..gebeld met hun en gezegd dat ik toch weer liever een linksys wilde dit omdat de vorige het altijd wel goed deed.
Ik moest hem dan via de website bestellen en dan kon ik de ander weer terug brengen en zou het geld dan terug krijgen.
Besteld via hun website de linksys e3000 met weer 30 euro meer betalen . Deze keurig de dag erop ontvangen en de ander weer terug gebracht kreeg netjes geld terug.
De linksys aangesloten maar idem als met belkin maar 40 a 45 mbit.
Toen de helpdesk gebeld van linksys en heb met hun bijna 30 minuut aan telefoon gezeten. Toen attendeerde de jongen aan de telefoon er zelf op dat ik al zo lang aan het bellen was en dat ik bijna meer als 10 euro moest betalen en dat hun dan terug bellen. Ik dacht daar hoor ik niks meer van maar hij belde keurig binnen de minuut terug. Toen wederom met hem dik 30 minuten van alles geprobeerd en werd het 7 uur.
7 uur sluiten hun en hij vroeg mij of hij met mij een terug bel afspraak mocht maken. Dit werd de dag erop om 14.00.
Wederom belde hij keurig rond 14.00 op en we hebben alle kanalen van de router gehad maar niks hielp. Even voor de duidelijkheid ik zat naast de router met het stickje en haalde maximaal 45 mbit!!!!
Mijn interne netwerkkaart geeft bij status aan 150 mbit ik heb mij laten vertellen dat je dan toch minimaal 1 derde daarvan moet kunnen halen. Dat deed ie dus ook met die 45 mbit.
Maar mijn externe stickie geeft aan bij status 300 mbit 1 derde is dan rond de 100mbit dit haalde ik never. En ik vroeg aan de hjonegn van linksys dan ook een verklaring. Hij vertelde na bijna 2 en een halfuur van alles te proberen dat hun niks meer konden doen en dat het of aan mij huis moest liggen of aan hun router.
Ik moest maar bij iemand anders proberen met de router en deze anders terug sturen!! Ik vroeg hoe het kon dat een goedkopere oudere router het nog beter kon doen dan deze e3000?? Hij zei er zal aan het huis wel iets zijn veranderd dit vond ik de grootste onzin maar ja.
Mijn vertrouwen in linksys was nu toch behoorlijk gedaald ondanks het geduld aan de telefoon.

Ik ben eens gaan googleen op internet want er moeten toch meer mensen dit probleem hebben???
Toen kwam ik uit bij www.routershop.nl ik denk hij die moet ik hebben.
Ik heb met hun gebeld met Bart en het verhaal van hier boven beschreven en gevraagd van : met welke router haal ik nu draadloos die snelheid en ja ik weet je zult nooit exact hetzelfde halen als bekabeld maar moet toch zeker weer die 65mbit of wat hoger kunnen halen?
Ja zei hij neem of de Dlink dir 655 of de Draytek Vigor 2130N. ik zeg gaat dat zeker werken?? Ik kan je niet garaderen dat je die 120 haalt maar minimaal 80 moet toch lukken. Op zijn advies ben ik af gegaan en (ik had vroeger een Draytek die nog steeds werkt bij mijn moeder) ik heb de vigor besteld en weer er meer voor betaald. In totaal was ik nu al van een router van 80 euro (wrt 320N) gegaan naar een router van 165 euro…. Deze ontvangen aangesloten dan verwacht je toch wel even wat……wat valt dat dan tegen.
Ik haalde maar wederom 40mbit…. Routershop gebeld en hun verwijzen je door naar Draytek.
Hier begint de ellende wat een waardeloze helpdesk!!!!! Voor zo een duur product ze kunnen nog wat van linksys leren.
Hun helpdesk is alleen maar per mail te bereiken. Je kunt ze wel bellen om op internet te komen maar zodra je dat hebt moet alles per mail.
Op mijn eerste 2 mailtjes werd keurig snel gereageerd. Ik moest wederom wat kanalen proberen maar deed niks. Hun wilden toen zelf even toegang tot mijn router en ik moest even wat open zetten. Extra wat eerder naar huis want hun werken maar tot 17.00 ik om 16.30 alles ingesteld en dit hun gemaild hoor je niks meer. Toch maar weer even bellen. Sorry ik kan u niet door verbinden met service desk dat is een andere afdeling maar zal ze even mailen!!!! Ondanks dat kreeg ik om 17.10 een mailtje dat hun de instellingen goed hadden gezet en dat het goed moest zijn. Nu haalde ik 45 mbit. Met het stickie ik hun wederom een mail gestuurd en gevraagd wat er toch minimaal haalbaar moet zijn?? Dan hoor je 3 dagen NIKS 2 x het zelfde mailtje rondgestuurd en toen kreeg ik van een heel ander persoon excuses en een heel verhaal dat ze het waarschijnlijk druk hadden en dat ze 45 mbit ook wel acceptabel vonden.… jaja komen ze er niet uit dan hoor je niks.
Toch maar even met routershop bellen want hun adviseerde mij draytek of dlink. Waarom dan zo een dure router als die toch niks meer dan dan een goedkopere.

Wederom daar mijn hele verhaal gedaan en ook gevraagd wat ik er nou mee moest. De hele zooi terug sturen en mijn abonnement maar terug laten zetten bij ziggo want draadloos haal je het toch niet?? Ik kreeg Art aan de telefoon en die zei we kunnen nog 1 ding proberen op 5 GHZ maar dat kan met de draytek niet. Dan moest ik de netgear WNDR 3700 hebben. Ik wilde deze laatste optie nog wel proberen omdat die ook 60 euro goedkoper was.

De draytek terug gestuurd jammer dat hun geen antwoordnummer hebben kost je toch weer aangetekend 8 euro.
Hun zouden hem ontvangen controleren en dan de Netgear versturen. Dinsdag opgestuurd woensdag hebben hun hem ontvangen denk dan versturen ze ook gelijk de ander maar nee. Hun werken ook met verschillende afdelingen. Service had het gecontroleerd en door gegeven en de verkoop dat hun het moesten afhandelen hierdoor zit er weer een dag extra tussen jammer.
Dus op donderdag versturen hun de Netgear en ik ontvang die vrijdag en ipv dat ik geld terug krijg moest ik wederom 48.95 betalen???? Dit keer zet de fout bij de TNT daar hadden ze er een rembours zending van gemaakt. Maar weer even bellen met routershop hem de koerier van de TNT gegeven maar deze liet het pakketje niet bij mij maar nam het gewoon weer mee.
De jongen van routershop heeft toen met TNT gebeld en uiteindelijk geregeld dat de koerier mij het pakketje toch mocht geven.
De koerier was in de tussentijd al gegaan maar had zijn 06 achter gelaten. Ik heb toen het doosje op ongeveer 15 kilometer van mij vandaan op moeten halen want hij kon het nader niet meer halen. En ik wilde niet weer een heel weekend zonder router zitten.

Deze opgehaald en naar huis aangesloten en….. weer 45 mbit. Maar was op 2.4 GHZ. Toen het op 5 GHZ gezet en…. Jawel hoor 89 mbit met mijn interne kaartje en zelfs 98 met het stickje.
Eindelijk……

Nu 2 ssid gemaakt 5 GHZ waarop ik met mijn laptop zit en 1x 2.4 GHZ voor mijn vrienden.

Werkt nu perfect eindelijk.

Eind conclusie.
Linksys leuk voor 20mbit abonnementen met goede aardige bereikbare helpdesk met ruime openingstijden
Belkin ook leuk voor 20mbit abonnement helpdesk geen ervaring mee
Draytek wel aardig maar totaal geen extra waarde voor je geld en de aller slechtste helpdesk met waardeloze tijden

Dan over de winkels

Dynabite : zeer netjes doen totaal niet moeilijk met retouren alleen weinig kennis van hun produkten uit de praktijk ze vertellen alleen wat fabrikanten beloven en wat op doosje staat maar praktijk is vaak anders.

Routershop : goede bereikbaarheid voor een internetwinkel. En klantvriendelijk.
Ik ben iemand die graag belt en niet altijd op mail wil wachten dit is daar goed geregeld. Betere kennis van produkten. Allen de communicatie van helpdesk met verkoop kan iets beter zodat een klant niet zo lang zonder zit. En jammer dat ze geen antwoordnummer hebben.

• asus laptop
  • ps3
  • samsung Galaxy s

Heb jij ook een Netgear WNDR3700?

Meer advertenties

lang verhaal...... weinig nuttige informatie voor degene die geintresseerd zijn in deze router.
kan je niet iets meer vertellen over configuratiemogelijkheden etc.?
Dit is geen productreview maar een shopreview zo'n beetje.. commentaar over shops moet je in de shopreview doen ;)