Specificaties 11,6" (1366x768), 320GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire One 721-123KG32 Review

mas_bule 14 februari 2011, laatste update op 14 februari 2011, 4.264 views

Acer Aspire One 721-123KG32

Pluspunten

• Mooie vormgeving,
  • snel
  • heerlijk compact.

Minpunten

• Geen D partitie (altijd handig)

Heb net de Acer Aspire One 123KG32 ontvangen (besteld bij Chear) en een aantal zaken ge´nstalleerd. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Het is echt een hele compacte notebook (netbook?). Nadat de fabrieksinstall kon ik meteen alle rotzooi verwijderen (spelletjes, virusprogramma, norton etc...).

Binnen 10 minuten was alles eraf. Daarna Avast als virusprogramma geinstalleerd. Het is even wennen met installeren, omdat er geen CD/DVD speler aanwezig is. Dus eerst even op USB stick zetten (of voor de liefhebber een virtual drive aanmaken). Het toetsenbord is even wennen, maar de toetsen zijn echt lekker groot. Daarnaast is de snelheid echt goed. Ik ga straks Adobe Photoshop 4 erop zetten, dan heb ik meer vergelijkingsmateriaal...maar de browser is echt zo opgestart evenals de standaard ge´nstalleerde programma's.

Later zal ik deze review verrijken met echt wat meer gegevens, maar tot nu toe erg onder de indruk van dit kleine wonder. Heel compact, mooie vormgeving, snel en geruisloos.

--update 11-02-2011 ---

Inmiddels de laptop 2 weken in bezit.

Nog steeds heel tevreden. De snelheid verbaast me nog steeds.

Cijfertjes
De CPU is geklokt om 1795 ghz..."gratis" 795 erbij...want er staat vermeld dat de notebook 1,7 ghz is. De Windows prestatie index is 3,7 (wat je hier ook maar mee kunt). Grafische kaart is een Radeon Mobility HD4225. Een class 3 (notebookcheck.net) grafische kaart. Dat wil zeggen langzamer. Voor de zaken waar ik hem voor gebruik (photoshop) geen enkel probleem. Ik speel geen zware games, maar voor de normale zaken (internet, office, Photoshop, etc.,..) een prima kaart. Overigens heb ik de bluetooth nog niet kunnen ontdekken, dus ik vermoed dat die er dus niet op zit.

Ergonomie
De laptop wordt linksonder wat warm (bij de oplader)...verder gewoon koel. Geluid maakt het kleine monster helemaal niet...echt lekker stil. Het toetsenbord is even wennen, maar het zijn lekker grote toetsen, het geeft een echt volwaardig toetsenbord gevoel. Het touchpad vind ik niet heel prettig aanvoelen, het links of recht op de button geeft een beetje een "klik" gevoel. Nu ben ik zelf niet echt een fan van dit soort "muizen". Een echte muis is voor mij toch altijd veel lekkerder (zeker als je veel photoshopt). De monitor is heel helder en voor de ogen echt rustig om naar te kijken. Ik werk de laatste tijd veel met deze nieuwe aankoop en heb geen vermoeid gevoel als ik na uren achter mijn kleine vriend vandaan ga.
De laptop is echt lekker klein, licht en licht lekker in de hand. Op schoot op de bank kun je er uren mee werken.

Accu
Acer vertelt in de commerciele informatie dat de accu zo'n 5 uur meegaat bij intensief gebruik. Dat klopt heel aardig. Zonder voeding en intensief gebruik (photoshop, internetten) gaat de accu inderdaad ruim 5 uur mee.

Overig
5200 RPM...normaal eigenlijk. Na uitpakken meteen van de "C" schijf een extra "D" partitie gemaakt. Nu heb ik dus een C schijf van 160 gb en een D schijf van 160 gb. Het opstarten van de laptop (gemeten van start tot ten met het moment dat ik in FireFox adres in kon typen) duurde 1:17 minuut. Het afsluiten was in 15 seconden gebeurd.

Geluid
Zeker geen high end geluidskwaliteit. Als je het als een geluidsinstallatie wilt zien, zou ik hem niet gebruiken. Het volume is beperkt en het geluid heeft een soort 'blik' geluid, Niet dat het heel slecht is, maar een topper op geluidskwaliteit is het zeker niet.

Eindconclusie:
Nu 2 weken in bezit en elke dag gebruik ik deze wel een paar uurtjes. Ben een gevorderde pc gebruiker, werk veel met zware zaken (zoals Adobe Photoshop CS4). Voor dit apparaat geen enkel probleem. Gezien de prijs (nu al rond de 378 euro) en kwaliteit een echte aanrader. Ik heb er geen moment spijt van. Ik wilde eerst voor een tablet gaan...maar heeeel erg blij dat ik voor dit apparaat heb gekozen.

Heb jij ook een Acer Aspire One 721-123KG32?

Nu je deze netbook inmiddels ruim een week in je bezit hebt, zou je er wat meer informatie over kunnen geven? Zoals prestaties, accuduur, scherm (helderheid/leesbaarheid ivm glossy) dingen die je opvallen/waar je tegenaan loopt, etc.
Hoe is de geluidskwaliteit?
Hoi,

Is deze nu geheel zwart, of bevat deze donkerrood? En zou je eventueel een foto kunnen posten van de achterkant?

Alvast bedankt!
Ja een foto hier op tweakers, of een link naar een picassa-album oid zou geweldig zijn! plz ^^
en een paar maanden later, hoe denk je nu over de laptop? ^^
Heb jij nu ook last van de accu duur? Mijn vriendin bezit de zelfde laptop, maar deze loopt tegenwoordig erg snel leeg, binnen 2uur! Soms staat hij rond de 50% en ineens.. leeg! zwart scherm, en geeft hij aan dat hij moet worden opgeladen.