Logitech diNovo Cordless Desktop voor Notebooks Review

BorgMan 3 november 2006, 1.320 views

Logitech diNovo Cordless Desktop voor Notebooks

Pluspunten

• Uitstraling
  • Aparte Numeric Pad
  • Laptop toetsen
  • Levensduur

Minpunten

• Numeric Pad moet af en toe her-connecten
  • Te kleine muis

Mijn eerste echte grote uitgave na mijn systeem alweer een jaar of wat in gebruik te hebben. Mijn voorkeur ging in de eerste instantie uit naar de reguliere DiNovo versie, maar na vergelijking kwam ik er uit dat de extra functionaliteit en de muis qua prijs niet opwoog tegen deze set + een G7.

De Set
De set is netjes vormgegeven. Het zwart en zilver vloekt nergens mee, en het zendstation is klein genoeg om ergens weg te frummelen. De set is, zoals alle DiNovo sets, in tweeën gespleten: het toetsenbord en het numerieke pad. De set is duidelijk op gemak en media gemaakt, het ronde Media pad rechts in de hoek (van zowel keyboard als numeric pad) doet uitstekend zijn werk, en het intikken ervan gaat zonder haperingen. De laptoptoetsen werken ideaal, IMHO veel relaxter dan de toetsen van een normaal keyboard. Het enige dat deze set tot een laptop set maakt ten opzichte van de DiNovo Media 2.0 is het gebrek aan een normaal formaat muis (er zit een laptopmuis bij).

Gebruik
De Logitech Setpoint software die bijgevoegd is laat je verschillende functies toekennen aan de speciale knoppen op het keyboard. Dit is bijvoorbeeld handig als je met de mediaknop een ander programma wil starten. Het is maar net wat jij als gebruiker het pretigst vind werk. Daarnaasr zitten er aan de linker kant van het normale keyboard 3 knoppen: mail, sleep en home. De sleep knop heeft de vorm van een kom-achtige vorm in plaats van een bol-achtige vorm, zodat je deze niet makkelijk in kan tikken. Mijn enige echt probleem tot nu toe met het keyboard was een tijd geleden toen plots al mijn vooraf ingestelde waarden verdwenen waren; in plaats van WinAmp werd Media PLayer opgestart, IE in plaats van Firefox, dat soort dingen.

Het aparte numeric pad werkt ook erg lekker, erg handig als je aan de andere kant van je kamer ergens mee bezig bent en je wilt doorscrollen tussen je muziek. Het scherm laat tijd, temperatuur (!) en datum zien, maar je kan er niet mee door je complete media library scrollen zoals bij de 2.0. Dit hoeft opzich geen drama te zijn, zowel zul je ¤100,- meer moeten neertellen. Iets wat ik niet nodig vond...

Een geweldige set voor een heel schappelijk prijsje. Zoals al eerder gezegd heb ik bewust deze set gekocht in plaats van de ¤100,- duurdere DiNovo Media 2.0, omdat ik voor hetzelfde geld dus iets minder toetsenbord functionaliteit kreeg maar wel een beter muis in de vorm van een G7. Een aanradertje voor iedereen die mooie vormgeving voor een zacht prijsje wil!

Heb jij ook een Logitech diNovo Cordless Desktop voor Notebooks?

Hoi. Wat is de batterijduur van deze "niet bluetooth" set? Kun je ongeveer zeggen hoe lang het toetsenbord en ook hoe lang het mediapad op hun batterijen doen? Als iemand anders deze set ook heeft, kan die het hier misschien posten?

Bedankt!
Ik heb dus de DiNovo Media desktop (versie 1.0)
  • de muis laadt op via een docking station
  • het toetsen bord bevat 4 stuks AA die bij mij extern opgeladen worden
    deze gaan ruim 4 maanden mee en dat is bij dagelijks +/- 2 uur gebruik