Logitech Harmony One Advanced Universal Remote Review

Zc0rp 26 januari 2011, 1.989 views

Logitech Harmony One Advanced Universal Remote

Pluspunten

• als het werkt is het perfect
  • nette afwerking
  • mooi touch screen
  • creme de la creme

Minpunten

• moeilijk in te stellen
  • te veel opties
  • zeer onlogische software

In het kort:
heb je veel aparatuur?
heb je een tv met digitaal kastje en wil je je geluid via je stereo?
dan is dit iets voor jou
ik heb hem vanavond geinstalleerd bij een klant (ik ben werkzaam in een computer reparatie winkel) en ik ben er toch even mee zoet geweest (2 uur) dit omdat als je wil schakelen het niet altijd soepel verloopt:
tv moet aan op hdmi
multi media center moet aan
versterker (incl dvd sp / radio / etc.) moet aan en op aux

probleem 1: logitech ondersteund in zijn software niet "simpel" om 2 x een zelfde activiteit uit te voeren
probleem 2: het ene apparaat gaat aan het andere gaat uit (is op te lossen via de "hulp" software maar kost behoorlijk wat tijd
probleem 3: als je geen ervaring heb met electronica, hou het dan of bij je 35 afstandsbedieningen of neem een simpelere harmony bijv de 535 vele malen simpeler en genoeg functionaliteit voor mensen die "gewoon" tv willen kijken zonder teveel in te stellen

• medi8er x500
  • Philips alles in 1 versterker
  • samsung tv
  • Windows 7

Heb jij ook een Logitech Harmony One Advanced Universal Remote?

Bedankt voor de review, het red me van een miskoop. Zo zie je maar dat het de mooiste en/of duurste niet het beste moet zijn. "Zelfs" niet bij Logitech.

Ik heb wel een beetje hoofdpijn na het lezen van deze review.
korte review, en weinig info ben ik bang. maar goed het is dan ook afgeleid van zelf installeren bij een klant en eenmalig gebruik?

ik weet niet hoe jij hem hebt ingesteld? maar ik heb dat ding in 30 minuten helemaal ingesteld?

ik heb 5 apparaten op mijn kamer en 2 op zolder aangestuurd met dit ding.
wil ik tv kijken moet ik de tv aan hebben + op ext 1 & ziggo kastje aan & surround set aan + op aux output. ik druk op 1 knop en mijn tv gaat aan op ext 1 + ziggo gaat aan + surround gaat aan op aux. en zet ik het uit met 1 knop dan gaat alles uit op 1 knop.

wil ik xbox dan precies hetzelfde 1 knop tv+hdmi1 & surround op aux en xbox aan.
wil ik films kijken, tv+kanaal & wd tv live aan + surround op digitaal in.
zelfde op de zolder.

en nog steeds alles met 1 knop aan en uit hoor. heel af en toe mijn wd tv die niet uit wilt of surround die niet op digitaal in wilt bij de wd tv live, maar thats it. even klikken op de help toets en done, kost geen eens moeite want het is simpel ja en nee antwoorden (knopje touch).

+ afstandsbediening gaat op accu, dus geen: verrek batterijen leeg, maar gewoon terug in de cradle leggen.
+ alles is verlicht en wordt verlicht als je de afstandsbediening een beetje beweegt, dus niet eerst op een toets drukken of zo.
+ 250.000 ondersteunde apparaten, en je kan er zo veel als je wilt toevoegen op je remote en dat geldt ook voor aantal acties (tv kijken, gamen zulke dingen) wat niet geld voor de andere remotes van logitech :)

tis maar wat je ervan vind na 1x gebruikt te hebben. maar ik weet dat ik niet meer zonder me harmony wil. ik raad het andere zelfs aan die ik zie klungelen met 3+ remotes....

maar goed ieder zijn eigen ervaring he ;)
wat bedoel je trouwens met 2x dezelfde activiteit uitvoeren? 2x tv kijken? (wat ik dus wel heb, eigen kamer en de zolder).

edit: ik heb die 535 ook ergens slingeren, licht reageert maar half (toetsen enz) en het schermpje is zwart wit en zo slecht ingedeeld als het maar kan, dat was voor mij dus een echte miskoop :(

[Reactie gewijzigd door Taurnil op 26 januari 2011 23:36]

Ik begrijp het ook niet wat je bedoelt met 2 x de zelfde activiteit zo te zien heb maar van alles een toestel .
Het de eerste keer instellen begrijp ik wel je moet eerst weten wat voor toestellen je hebt,daarna op wat voor (uitgangen,of ingangen) je de toestellen hebt verbonden.
Als niet alles goed aangaat kan je de tijd tussen de verschillende apparaten verlengen .
Mocht je er niet uitkomen neem dan contact op met de helpdesk (gratis nummer)
Ik heb nog nooit zo'n goede helpdesk meegemaakt al zijn ze er 2 uur mee bezig ze zorgen dat alles na behoren werkt.
Dus ook iemand die er met geen mogelijk uitkomt wordt goed geholpen en zij stellen de afstandbediening daar volledig in.
En als je nou 4 tv's, 2 dvd spelers, 1 BR speler, 2 receivers, 1 ziggobak, 1 a.c. ryan en nog wat losse apparatuur verdeeld over een heel woonhuis heb?

Ik ga echt niet zoveel keer heen en weer lopen, dan gebruik ik gewoon de bijbehorende RC. :)
Afijn, kan best handig zijn als je huiskamer maar met 1 RC wilt besturen... Ik heb er wel over nagedacht maar was altijd terughoudend.... nu weet ik ook weer waarom ;)
Ik zie het probleem niet, dit gaat allemaal, mits goed ingesteld? Iedere persoon moet natuurlijk een harmony hebben om makkelijk te werken, maar zelfs dan lukt het
In principe zijn al je problemen op te lossen door even te werken met de software. Mr, ik vind dat de software wel wat beter had gekund. Bijna alle instellingen zijn mogelijk alleen sommige instellingen zijn zodanig diep verborgen dat je moeite hebt ze te vinden.

Ik had de initiele setup ook binnen een half uur gedaan, echter de finetuning heeft me veel meer tijd gekost. Nu ik hem eindelijk goed heb ben ik er dan ook erg blij mee.

In de huiskamer heb ik een philips tv, pch a-110, xbox, upc mediabox en een philips versterker staan die ik er mee kan besturen zonder al te veel problemen.

Jammer dat jij zo'n slechte ervaring met dit veelzijdig apparaat hebt.
Doe er alles mee:
-Home cinema
-DVD / CD
-PCH A-110
-TV
( luchtreiniger )

Eerste keer instellen duurde een half uurtje, fine tuning nog eens een 3 kwartier
Toen ik een andere tv kocht, was het heel eenvoudig om bij alle acties de ene TV eruit te gooien en de andere erin te brengen.

Support van Logitech is zeer goed, ze kunnen alles aanpassen binnen je aangemaakte profiel. als je op zoek bent naar een functionaliteit die niet geheel standaard is. of als het iets is waar ze zelf nog niet over gedacht hebben.
Beetje kort door de bocht deze review.
Ik reageer meestal niet op reviews maar aangezien ik hem zelf gebruik op 5 apparaten,ben ik het niet met je eens.
Bij mij in 30 minuten geinstalleerd,voor de tv,tele2 decoder,dvd recorder,en de pioneer reciever.
Alles aan en uit met 1 druk op de knop en op het juiste hdmi kanaal van de tv.

Ik zou als ik jou was nog eens proberen om in te stellen.
Suc 6 :)
Leuke revieuw, maar wel wat aan de korte kant.

Ik ben het met je eens dat de software soms wat tekort schiet (lees: ingewikkeld kan overkomen). Maar als je er wat tijd in steekt is het echt een top-apparaat! Ik heb er zelf 1 en ik kan echt niet meer zonder.

alle problemen die je ondervind zijn met de software op te lossen.
Het 2x dezelfe activiteit willen starten is iets waar ik nog niet tegenaan ben gelopen. Ik vraag me ook af waarom je 2 dezelfde activiteit wil starten.

Het uitgaan van het ene apparaat terwijl het andere uitgaat heeft meestal te maken met het niet gebruiken van de remote om een apparaat uit te zetten (de remote weet dan niet dat deze aan/uit is) Ook is dit vaak op te lossen door ipv een "power toggle" signaal een echt on of off signaal te sturen (ook dit is aan te passen in de software)

De 535 (die gebruik ik voor de slaapkamer) is in basis hetzelfde, het enige verschil is het aantal apparaten wat je kan instellen en het ontbreken van touchscreen e.d. De software is identiek.

Ik raad je aan om wat meer in de software te duiken. Waarschijnlijk gaat er een wereld voor je open! Dit apparaat is in mijn ogen n van de beste "gadgets" van de laatste jaren.

[Reactie gewijzigd door Kriebelkous op 27 januari 2011 14:02]

Ik ben het er mee eens dat het even kan duren voordat je alles dusdanig hebt ingesteld, dat alles naar wens werkt en dat wellicht niet iedereen het onderste uit de kan van deze remote kan halen. Het is echter alles behalve een miskoop (zoals in de eerste reactie op deze review wordt geconcludeerd).

Ik heb meerdere universele remotes en programmeerbare getest, maar niets werkte zo goed als de harmony one.

Dvd speler, dvd recorder, tv, HDMI-switch (tv heeft 3 ingangen, ik 5 HDMI apparaten), mediaplayer, IPTV settopbox, cd speler, tuner, versterker, alles gaat via de logitech.

Alles gaat uit/aan wanneer en zoals ik het wil met 1 druk op de knop.
Nadat mijn mediaplayer aan is, wil ik dat ie een menu induikt, naar mijn NAS-schijf gaat in een bepaalde subdirectory. Allemaal in te stellen.
Acties die normaal bestaan uit drukken op knopppie, wachten, weer drukken, etc etc zijn nu met 1 druk op de knop geregeld. Hele gezin is er blij mee.

En nee, idd sleep je dat ding niet door het hele huis heen en gebruik ik bij de TV, DVD boven de originele AB's. Maar in de woonkamer is toch meestal de grootste concentratie van apparaten, die aan elkaar hangen, waar dit ding tot zijn recht komt.