BlackBerry Torch 9800 Zwart Review

Harm_H 26 januari 2011, laatste update op 26 januari 2011, 1.038 views

BlackBerry Torch 9800 Zwart

Pluspunten

• 3G
  • Design
  • Toetsenbord

Minpunten

• Webmail xs. synchronizatie
  • Geen Eduroam ondersteuning
  • Camera kwaliteit

Ik heb sinds 2 maanden een Blackberry Torch en er zijn de nodige probleempjes.

Ik begin meteen met het meest frustrerende - de webmail van de universiteit wordt niet gesynchroniseerd, oftewel, wat ik online lees en verwijder wordt niet als gelezen of verwijderd beschouwt op het toestel. Daarnaast kan ik met -new mail- icoontje op het hoofdscherm niet uitzetten, zodat ik in ieder geval vaak de neiging heb om voor niets naar berichten te gaan. Dit heeft waarschijnlijk alles te maken met het feit dat de webmail een betaald certificaat nodig heeft. Hetzelfde liedje geldt voor Eduroam, waar ook een betaald certificaat benodigd is. Oh ja, de camera laat ook te wensen over in kwaliteit.

Let wel, na bovenstaande minpunten is het verder wel een fantastisch toestel - de combinatie van touchscreen en perfect werkend toetsenbord werkt voor mij echt heel goed. Ik wil me ook liever niet wagen aan die touchscreen-only toestellen. Bovendien werkt ook de 3G met mobiel internet erg goed (kies dus wel altijd voor BES, de specifieke internet-service).

Al met al een solide toestel met een mooi design, maar de nodige software flaws die ze ook niet de komende tijd willen oplossen.

Heb jij ook een BlackBerry Torch 9800 Zwart?

bijzonder matige review, het is meer een klaagzang met om het evenwicht enigzins te behouden de woorden "fantastisch toestel"
en wat bedoel je precies met software flaws? juist dat soort dingen moet je in een review toch wel uitdiepen.
(kies dus wel altijd voor BES, de specifieke internet-service).
BES is de Enterprise variant (vandaar ook de "E" he) oftewel de zakelijk variant waarin je bijv. exchange e.d. kan integreren.

waar jij het over hebt zal -most likely- de BIS zijn, de internetvariant ;)
Sorry , maar vindt dit nauwelijks een review te noemen , je heb het over 3 dingen die je niet aanstaan

qua betaalde certificaten ! is dat een probleem van het toestel of van de beheerder van de mailserver ?