LG GW300 Zilver Review

treinentom 25 januari 2011, laatste update op 25 januari 2011, 276 views

LG GW300 Zilver

Pluspunten

• 2MP camera
  • Geintregeerde Hyves en Facebook app
  • Bluetooth
  • 3.5mm aansluiting
  • Micro-SD kaart

Minpunten

• Wat langzaam bij opstarten
  • Weinig tot geen updates voor software van LG, is toen wel beloofd

Ik heb deze telefoon nu sinds mei 2010. Dus ik dacht, kom laat ik er is een keer een review over schrijven.

Ik heb hem destijds voor 99,95 gekocht. Ik had niet een telefoon nodig met honderden functies, en dat heeft deze ook niet. LG heeft zijn eigen OS erop gezet. Is prima. Een Hyves-app en Facebook-app die allebei goed werken. Ik vind deze Hyves app beter dan de reguliere Blackberry app. Daar zijn nog wel eens klachten.

Deze telefoon is een redelijk alternatief voor een Blackberry. Toch een toetsenbord, maar wel veel goedkoper. Er is dus ook geen App-store, behalve de 2 eerdergenoemde apps is er niks meer te vinden. LG beloofde een App-store op de site. Maar als je naar de site gaat, krijg je gewoon de LG homepage. Het is niet een heel snel apparaat, maar dat kan je ook niet verwachten van 100 euro. Het ontgrendelen duurt even, en als je een SD kaart hebt, dan kan je ook al gauw 40 seconden uittrekken voor opstarten. En als je de eerste keer muziek laadt, dan duurt het ook even ( 3min) voordat het hele zooitje is geladen. Verder is er niet veel bijzonders aanwezig. 2MP camera, Bluetooth en E-mail. Wat wel handig is, is een 3,5mm aansluiting voor je koptelefoon. Een vooruitgang op eerdere LG toestellen ( Ik had voorheen LG Shine) die alleen via een adaptertje 3,5mm hadden. Wat wel handig is, is de sneltoets voor berichten. Je kan hierdoor gelijk een bericht sturen.

Er is qua internet niets bijzonders. Geen 3G of Wi-Fi, maar gewoon via EDGE of GPRS. En aangezien EDGE in Nederland niet/nauwelijks word ondersteunt ben je aangewezen op de GPRS. Snelheden om van te huilen.

Al met al, een redelijk toestel voor een redelijke prijs. Niet anders verwacht van LG

Heb jij ook een LG GW300 Zilver?