Arctic Fan 8, 80mm Review

dun beer 30 oktober 2006, 1.722 views

Arctic Fan 8, 80mm

Pluspunten

• Erg stil met een erg goede luchtverplaatsing.
  • oogt mooi

Minpunten

• Alleen out-take
  • dikker(4cm) dan een normale 80mm fan (3cm)

Geluid (min) Score: 5
Geluid (max) Score: 5
Luchtverplaatsing (max) Score: 4
Algemeen
Omdat ik een arctic freezer 64 pro in mijn kast instaleerde wou ik graag een extra fan erbij om de warmelucht van de processor direct uit de kast te blazen aanschaffen, ik heb gaten van 80mm dus ik moest wel voor een 80mm fan kiezen, ik heb heel internet afgezocht voot een goedkope (minder als 5 euro) fan te halen met de beste geluids en luchtverplaatsing verhouding, de arcticfan 8 won de strijd, met als tegenstander enkele onbekende merken fan's met veel CFM maar nog veel maar becibellen. en ook wist hij zalman te verslaan. qua specs.

prestatie's
Ik ben erg blij met deze fan, als ik meet met mijn hand dan blaast hij vrij hard, ook voor een 80mm fan. ik denk dat hij de specs die arctic cooling opgaf zeker waarmaakt. hij is erg stil, echt waar, je hoort hem niet tussen de herrie van alle andere fans.Je moet je oor dichtbij houden om hem te horen als je nog een hoop andere fans in je kast hebt zitten.

Een aanrader dus?
Jazeker, voor mensen die een kast hebben waarbij ze een 80mm fan kunnen ophangen en geen 120 dan zou ik deze fan nemen, als je geluid echt vervelend vind zou ik deze nemen ,want hij is echt zeer stil voor zijn luchtverplaatsing. Als geluid je niets kan rotten zou ik een goedkope fan nemen van een onbekend merk, dan heb je meer luchtverplaatsing ,maar kun je niet relaxed computeren van wege de herrie.

zitten er ook nadelen aan?
Ja. en dat is gelijk best wel een grote, hij is namelijk alleen maar te gebruiken als "out-take" fan, dit wil zeggen dat hij enkel lucht uit je kast kan halen, maar hij blaast er dus niet in. dat is wel jammer, want zo'n fan komt later altijd van pas, dat is eigenlijke het enige

Waarom is deze anders dan de anderen?
Wel ik heb deze gekocht om zijn specs, arctic-cooling heeft volgens mij lang nagedacht hoe ze een zo goed mogelijke case fan moeten maken. daarvoor zijn er in het disign twee dingen die eruit springen
1:open zijkanten
2:viberatie opvangende rubbers
Ik denk dat hierdoor de fan zo goed presteert.

Wat krijg ik er allemaal bij?
Niet bijzonder veel, maar gewoon wat je mag verwachten voor het geld, naast de fan zit er in de simpele doos waar de fan precies inpast een zakje met daarin 4 schroeven voor de montage, en een kast stikker voor het opleuken en opscheppen van en met je kast. op de doos zelf staat de informatie over de fan. er zit geen papiertje ofzo bij.

let op
Mijn geluidwaarneming is subjectief.

• Arctic fan 12
  • Arctic freezer 64 pro
  • Arctic accelero X1
  • Albatron k8x800 proII
  • moka 6800GT
  • AMD athlon 64@2,24Ghz
  • WDC 250GB
  • 350Watt FSP voeding "noise killah"

Heb jij ook een Arctic Fan 8, 80mm?

Dat is een boel Arctic in je kast :9 Ik vind idd. dat ze erg goede producten leveren.
Je zou eventueel nog dat roosten kunnen wegdremelen oid. zo krijg je ook minder geluidsproductie
Klopt, ik heb een dergelijke kast gehad (chieftec dragon) en door het wegdremelen zakte het geluidsniveau drastisch.
Mooi fannetje. Heb em al eerder zien staan op de site van Arctic en was van plan een Arctic 8L van te kopen, maar die ben ik nog niet tegen gekomen in de shops. Toch heb ik maar voor een Nexus 80mm fan gegaan, omdat ik nu een Nexus breeze kast heb en ik de fan voor mijn hd's moet monteren. Verder vind ik dat Arctic zeer goede producten aflevert. Beter dan Zalman, zeker qua prijs. B-)
ja, zalman levert echt rommel voor het geld, de een zalman fan kost ongeveer evenveel maar maakt erg tering veel herrie, het is niet voor niets dat hun een fan mate moesten uitvinden ;)

ik heb ook een erg hoge dunk van arctic-cooling (vandaar al het spul in mijn kast)
Niet vergeten dat Arctic, volgens mij, op bijna alles 6 jaar garantie geeft. Uitzonderlijk veel, vooral op bv vga coolers!

Daarnaast, nette survey, vooral voor zon klein onderdeeltje ;) Ga zo door!