Specificaties Dual core @ 2,4GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Core 2 Duo E6600 Boxed Review

Jeroen87 30 oktober 2006, 999 views

Intel Core 2 Duo E6600 Boxed

Pluspunten

• 2x2 MB Cache
  • Weinig warmte
  • makkelijk overklokken

Minpunten

• nopes geen te vinden

Zoals we allemaal weten is de E6600 het beste qua prijs/prestatie wat je kan kopen op het moment.

Ik gebruik hem in combinatie met een P5B Deluxe Wifi en hierop met de 965 chipset komt hij prima tot zijn recht.
Idle draai ik hem op ongeveer 32 graden en als je hem maar lang genoeg stresst loopt de proc wel op, maar niet zo hoog dat het alarmerend wordt.
Hierdoor is hij prima over te klokken, in ieder geval zonder problemen tot 3.00 Ghz maar met beetje tweaken kan je de proc zeker 1 Ghz boven de 2.40 zetten.

De prijs ligt erg gunstig ten opzichte van de E6700 en de E6800, met de E6600 heb je voor het geld een goede proc die makkelijk over te klokken, en ook nog eens erg snel is.

Heb jij ook een Intel Core 2 Duo E6600 Boxed?

op de CPU zit een CNPS9500 van Zalman, onder normaal gebruik zit ik rond de 40 graden en stressed loopt hij op naar 50 a 60 graden, hier is hij nog niet boven gegaan

stressen met burn in test gedaan voor een paar uur
Ik wil je vragen te meten met CoreTemp en als test 2x SP2004 te draaien (of 2x Prime95) , elk op zn eigen core.

Niet vergeten dat je een Dual Core hebt, ik weet niet of Burnin test de 2 cores afzonderlijk stressed.
Mag ik vragen met welke koeler je deze cpu gebruikt, welke temperatuur je juist haalt stressed (en hoe je dit bereikt, en voor hoe lang)...