LG L204WT Review

Xan|IA2 29 oktober 2006, 334 views

LG L204WT

Pluspunten

• Het backlight systeem werkt dynamisch, wanneer er extra 'kracht' cq contrast nodig is voor de kleuren - word er meer licht geproduceerd
  • LG adverteert dan ook met een contrast ratio van 2000:1 - dit is niet helemaal realistisch. Echter zijn de kleuren wel mooi 'vol' - ik vind het een goed systeem.
  • Er zijn mensen die irriteren zich aan het increasen van het licht van de backlights, naar mijn mening valt het niet op - alleen als je een hele donkere scene in een film zit te kijken kan het wel zichtbaar worden. Bij desktop gebruik is dit absoluut niet het geval.

Minpunten

• Aan de linker kant van het scherm (2 / 3cm langs de bezel/rand) kan contrast verschil zichtbaar zijn op het scherm (totaal wit scherm kan een iets wat donkere vaal-grijze rand 'zichtbaar maken')
  • Van de 4 /5 schermen die ik heb gezien (3 in real life) - 2 op foto's online -
  • is dit zichtbaar. Het kan zelfs zo zijn, dat de linker bovenhoek rood kleurt of blauw 'oogt'.. het lijkt dan op een witte achtergrond alsof er een vlek in je scherm zit.
  • Kijk uit met de aankoop van dit scherm, met een vlek in je scherm ben je natuurlijk niet blij.

Ik ben tevreden, ondanks dat er een licht tint verschil in de linkerkant van het scherm zit.

De meeste schermen (vrijwel alle?) van dit type hebben hier last van. Het scherm wat ik heb gekocht, heb ik de dag er na omgeruild, omdat de linker bovenhoek vrij rood zag (1/8 van totaaloppervlakte)
Als ik het beeld volledig wit maak (dmv. bureaublad achtergrond kleur....etc)
zie je nog steeds dat er een tint verschil in zit (paar cm, linker bovenkant/zeikant) dit is niet storend, maar het zou eigenlijk niet voor mogen komen.

Daarom geef ik een overall score - voldoende.

' Bij reguliere surveys in deze productcategorie verwachten we een tekst van minimaal 125 woorden.'

..jaja .. ik ben klaar met mijn review - meer valt er niet te vertellen - helaas pindakaas ... het verplichten van 95 woorden minimaal schiet natuurlijk niet op .. ik ben klaar met mijn survey.. hier volgt wat opvulling... en nog wat opvulling - en nog wat opvulling.

opgelost.

Heb jij ook een LG L204WT?

De tekst in de positieve en negatieve punten had je dus in je survey kunnen zetten en puntsgewijs kort kunnen opsommen als samenvatting van de tekst. Dan heb je de opvulling ook niet nodig.