Specificaties 2" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Sony Ericsson C902 Zwart Review

Gerjannn 21 januari 2011, 333 views

Sony Ericsson C902 Zwart

Pluspunten

• Camera (foto's maken en camera starten)
  • Stevigheid
  • Design
  • Geluid

Minpunten

• De ingang voor oplader enz.
  • Vastlopen of opeens opnieuw opstarten
  • Kleine toetsen

Ik heb deze telefoon nu 1,5 jaar, en hij doet het nog steeds goed. Gekocht voor 230 euro, was er helemaal verliefd op toen. De c902 maakt goede foto's, alleen de flitser is niet heel goed, verder mooie foto's voor een telefoon. foto's gemiddeld 1,2mb.

De accu gaat bij mij 2 dagen mee, dan zit ik vaak op internet (Opera Mini) en kijk ik heel vaak of ik smsjes heb. Ik heb Opera Mini geïnstalleerd omdat ik de andere browser teveel vond haperen, en ook te sloom, terwijl de telefoon 3G heeft, maar met opera mini is internetten een stuk fijner en sneller. De camera wordt bedient met touch, die knopjes werken goed, wat ook een heel groot pluspunt is is de cameraknop, die kan je een klein beetje indrukken, zodat hij scherpstelt, en dan doordrukken. ik heb al meer dan 6000 foto's gemaakt en ben nog steeds tevreden over de kwaliteit, vooral de macro-functie. De camera is snel op te starten door gewoon het klepje omhoog te doen, zodat je snel een foto kan maken als dat nodig is. dit kan ook als de telefoon vergrendeld is.

De telefoon ziet er mooi uit, en is dun. Hij ziet er zakelijk en niet goedkoop uit, alleen na 1,5 jaar te hebben gebruikt zijn er wel dingen op de achterkant weggevaagd. Ik heb de telefoon vaak laten vallen, maar het klepje zit nog niet echt los en hij doet het nog steeds supergoed. De telefoon zit lekker in je broekzak, sommigen zullen hem aan de zware kant vinden, ik zelf vind het fijn als je voelt dat je wat in je hand/broekzak heb. De toetsen zijn smal, en aan de zware kant om in te drukken, vooral met koude handen is dat heel lastig, ik heb er meer als 15000 smsjes mee verstuurd, en als je geen koude vingers heb is dit goed te doen, ik gebruik T9, al mijn woorden die ik gebruik staan erin, dan kan je heel snel typen.

Soms loopt de telefoon vast, en soms start hij opnieuw op, ook als ik hem niet gebruik. Dat zou kunnen komen doordat ik er een 8gb geheugenkaart in heb zitten terwijl 4gb het max is. Soms doet het snelmenu het niet meer en moet ik de telefoon opnieuw opstarten, ongeveer één keer per maand.

Het geluid is goed, al is het niet te hard. wel goede kwaliteit als je het met sommige telefoons vergelijk.
ik heb Sennheiser In-Ear oordopjes en daarmee klinkt het geluid geweldig.

Het grote nadeel van deze telefoon zijn de oplader, de usb-kabel en de oordopjes-kabel. Dit werkt namelijk niet goed meer bij mij, ik moet wringen en gek doen voordat hij de oordopjes of de oplader ziet. Dit is zeer irritant, en ook het grootste nadeel van deze telefoon.

Conclusie:
Een goede telefoon voor een lage prijs, alleen zul je wel last hebben met opladen en/of muziek luisteren via oordopjes.

Heb jij ook een Sony Ericsson C902 Zwart?

Zeer goeie review ! :D

ik heb de C905 zeg maar het groter broertje 8.1MP goed dat je over de de usb-kabel, oordopjes-kabel en oplader hebt gesproken. Ik heb dit probleem namelijk ook, zelfs zo erg dat ik mijn oplader kabel helemaal stevig vast moet draaien om mijn gsm zodat het stevig ingedrukt vast zit anders laad het niet op. Dit is zeer vervelend en ik denk dat uw gsm met dit probleem gaat ergeren zoals bij mij het geval is.

Ik denk dat het bij vele Sony Ericssons zo is behalve de nog oudere modellen de K750i onder anderen heeft dit probleem nooit gekend. Draag dus extra zorg met je kabel ingang het kan opladen een lastig taak maken.
Misschien moet je een keer die aansluiting schoonmaken? En dat oude modellen dit niet hebben is niet waar, ik heb zelf nog een W710i die dit ook heeft. Als ik daarbij de aansluiting goed schoon maak, werkt het weer een tijdje :)
same here, zowel me c902 als me c905 hadden dit probleem, love the phones though!
wat een fotos maken die SE's daar kan geen enkel ander merk aan tippen