M-Audio Audiophile 2496 Review

dietmertan.com 29 oktober 2006, 1.247 views

M-Audio Audiophile 2496

Pluspunten

• Perfecte geluidskwaliteit
  • Lage latency

Minpunten

• Minder geschikt voor games
  • Geen jack aansluitingen

Opnamekwaliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 4
Drivers en support Score: 4
CPU-belasting Score: 3
Dit is een fantastische geluidskaart. Ik heb hem gekocht om mijn EMU APS te vervangen omdat deze gelocked was op 48khz. Die EMU kostte destijds 1500 gulden maar de Delta audiophile klinkt toch echt helderder!

De latency is laag. Ik heb hem geprobeerd tot 3 ms en dat gaat goed. Hij kan zelfs nog een standje lager maar dat heb ik niet geprobeerd omdat het cpu gebruik flink toeneemt met lage latencies. Doorgaans heb ik de DMA buffer size op 384 wat een latency van 9 ms in cubase oplevert.

Deze kaart heeft 2 inputs en 2 outputs. Allebei in een digitale en een analoge uitvoering. De analoge aansluitingen zijn tulp en dat had wat mij betreft jack mogen zijn.

De bijgeleverde mixer is eenvoudig maar draait rock solid en doet wat ie moet doen. Inputs kunnen worden gebruikt als stereo of afzonderlijke mono kanalen en er zijn routing mogelijkheden om de digitale output een ander signaal te geven als de analoge output.

Ik heb deze kaart al een tijdje en kon er vroeger geen games mee spelen omdat het geluid dan ging haperen. Dit probleem lijkt vooralsnog verholpen met nieuwe drivers. Hij mist ook een gameport wat ik jammer vind.

Al met al een zeer fijne geluidskaart voor weinig geld. Ik gebruik hem al een tijdje met plezier en hij gaat vast nog jaren dienst doen :)

Heb jij ook een M-Audio Audiophile 2496?