Sennheiser CX 250 (Zwart) Review

Kindafunny 19 januari 2011, laatste update op 19 januari 2011, 5.548 views

Sennheiser CX 250 (Zwart)

Pluspunten

• Goede hoorbare Bass
  • Draagcomfort
  • 3.5mm jackplug goede vorm

Minpunten

• Draad iets te lang

Ik heb deze oordopjes nog maar net, dus dacht ik laat ik eens een review achterlaten, dit is mijn eerste review.
Heb deze oordopjes gekocht bij de BCC ook 25euro.

verpakking

Ziet er vrij netjes uit, zit alleen wel heel erg goed dicht. Schaar of mesje erbij en hij is open. De oordopjes kan je al zien door de verpakking heen, daarvoor hoef je hem niet eerst open te maken. Goed netjes opgerolt draad. 3 verschillende maten rubertjes voor je oren, best handig.

Geluid

Mijn eerste indruk was dat de bass heel erg goed te horen was, maar als hij eenmaal ingespeeld is, word het een beetje verdeelt. Je moet ook een beetje opletten dat je de volume regelaar aan het draad zelf niet op zijn hardst zet, want dan hoor je te veel treble (denk ik). Nadat de oordopjes ongeveer 48uur zijn ingespeeld klinkt de bass veel beter. En het geluid om je heen word heel goed gedempt. Je hoort bijna niks meer behalve muziek. Over het algemeen vind ik deze oordopjes erg goed angezien de prijs die eronder hangt.

Overig

Het draagcomfort van deze oordopjes is echt fantastisch, je hoeft niet te duwen of te draaien ze zitten in één keer goed. Als jij houdt van een beetje lekkere bass is dit een aanrader voor weinig geld. 3.5mm jackplug is ook handig, neemt niet veel ruimte in beslag voor een kleine MP3 speler. Zit ook nog een handig zilver hoesje voor je oordopjes bij om ze te beschermen.

Dit was mijn review. Hoop dat dit usefull is.

• TOM-TEC Digital Audio Player 2GB
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Sennheiser CX 250 (Zwart)?

deze volume regeling is eigelijk gewoon een potmeter. dit werkt op weerstand,

doordat je meer weerstand tussen de uitgang van de mp3 speler en de oordoppen doet klinkt het geluid zachter, echter de hoge tonen verlies je.

het is dus precies anders als jij stelt want alleen als je de volume regelaar niet gebruikt heb je het volle klankbeeld. hoe hoger de weerstand hoe meer verlies, en dit merk je het eerst op de hoge tonen.
Bedankt... Hoop dat anderen dit ook lezen. Sorry van mijn fout dan.
Heb ze vorige week besteld en ik sluit me helemaal aan bij je review. Top oordopjes als je voor niet al te veel geld gewoon degelijke oordopjes wil hebben.
Vraag me af hoe het nu staat met 'de potmeter'.
Mijn ervaring met dit soort dingen is dat er door stof en vuil vroeg of laat ellende ontstaat in de vorm van kraak, wegvallend linker of rechterkanaal etc.

Ik wilde deze ook halen maar nu ik zie dat er een volume regelaar tussen zit laat ik deze maar voorbij gaan.
Ik heb deze nu al een tijdje en ik heb daar nog niks van gemerkt, echt super dingen zijn het!
Meestal zijn mijn oortjes binnen een maand kapot maar deze werken nog! :D