Specificaties 12,1MP, HD filmen, 12x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Canon PowerShot SX130 IS Zwart Review

normanvannorden 19 januari 2011, 3.339 views

Canon PowerShot SX130 IS Zwart

Pluspunten

• Veel verbeterd en uitgebreid vanuit de de voorganger de Powershot sx 120is
  • Kleurfilter mogelijkheden
  • Fantastische kleurweergave
  • Volledig handmatig in te stellen
  • HD camera functie
  • Kleuren selectie mogelijkheid
  • 12x Optische zoom
  • 12x Megapixel

Minpunten

• Fisheye alleen in foto modus niet in film modus
  • Meer als ISO 200 geen mooie kwaliteit foto's

Snelheid en automatiek Score: 3
Batterijduur Score: 3
Ik heb deze Camera nu een paar weken intensief gebruikt en ik heb ook ervaring met de voorganger de Canon Powershot 120is.

Een fantastische camera! Voor een goede prijs!

Geweldige kleur weergave
Menus zijn erg eenvoudig te gebruiken.

Veel functies en hulpmiddelen in de software om het foto maken voor amateurs te vergemakkelijken.

Voor gevordenen is alles handmatig in te stellen: Focus, ISO, Witbalans, sluitertijd tot 15 sec en Diafragma.

Van veel mensen hoor je dat de Battery life slecht is van deze camera. Ik vind dat behoorlijk meevallen! Ik gebruik oplaadbare GP ReCyko batterijen en met een stel opgeladen batterijen kan je behoorlijk wat Foto's maken en Filmen.

HD functie is erg goed alleen heeft soms moeite met focussen. Als je veel gaat filmen in HD neem dan een SD kaart met veel geheugen. Minimaal 8Gb.

De 12x optische zoom is geweldig je kan ook al scherp filmen vanaf 1cm, dus macro film functie werkt ook naar behoren.

De fisheye functie is alleen tijdens het foto maken en niet tijdens het filmen.

Bijgeleverde software is erg handig en werkt goed op Vista

Conclusie ik Vind het een fantastische camera, vooral in deze prijsklasse een topper.

Heb jij ook een Canon PowerShot SX130 IS Zwart?

Ik heb deze camera ook. Ik ging er eigenlijk blind van uit dat er in een camera met deze specificaties een accu in zou zitten.
Viel ff tegen dat er batterijen in moesten.
De batterij duur is okay zolang je alleen foto's maakt.
Duurt wel vrij lang voordat de flash opgeladen is.
Wat ook storend is dat vrij snel in beeld komt te staan dat de batterij bijna leeg is, terwijl hij dat dan nog lang niet is! Ik kan dan altijd nog gewoon door blijven filmen en foto's maken.
gemaakte foto's zeggen meer dan woorden :)
Nadeel van deze camera is dat alle beeldverhoudingen 4 x 3 zijn, op de Wide-mogelijkheid (4000 x 2248) na.