Sony Vaio AR21S Review

Kai77 27 oktober 2006, 841 views

Sony Vaio AR21S

Pluspunten

• Snelle processor (T7200)
  • Goede videokaart voor huidge games (7600GT)
  • 17" scherm
  • Afwerking

Minpunten

• Licht lekkage
  • Levensduur batterij

Voor (veel) minder geld kun je een laptop kopen met vergelijkbare of zelfs beter specs. Maar je koopt de AR21S dan ook voor het totaal pakket. Wat dat betreft geldt dat eigenlijk voor alle Vaio's. Sony's marketing machine is dan ook helemaal gericht op het verkopen van een "beleving".

De AR21S is het topmodel van de AR serie. Met een T7200 processor, 2x 100GB 5400 RPM HD's, 2GB RAM en een GeForce 7600GT is het absoluut geen langzame notebook. De behuizing is heel mooi afgewerkt met een mooi glimmende lak en de zijkanten heeft een chroom uiterlijk.

Met een resolutie van 1920x1200 op een 17" scherm is het wel wennen, aangezien de letters heel erg klein zijn. De AR serie heeft wel last van licht lekkage aan de onderkant van het scherm. Dit is iets waar ik zelf niet zo snel aan zou irriteren.

De HDMI uitgang krijg ik nog niet goed aan de praat. Als ik hem op een hogere resolutie zet dan 1024x786 (bijv. 720p) dan valt er een gedeelte aan de boven- en onderkant uit het beeld. In de handleiding staat dat dat ook aangegeven en Sony stelt dan voor om een resolutie van 1024 of lager te gebruiken. Dit is nu net wat ik niet wil.

De Blu Ray speler is nu nog vrij nutteloos. Voor de toekomst zal het misschien nog handig zijn om Blu Ray discs af te spelen maar niet om te branden, want om 25GB of meer aan data op een snelheid van 1x te branden, lijkt me geen pretje.

Ondanks alles ben ik heel tevreden met de laptop. Hij kost wel wat, maar dat mag de pret niet drukken!

Heb jij ook een Sony Vaio AR21S?

Jemig man, da ding is beter als de meeste mensen hun desktop. Nog wel benieuwd hoe warm het ding wordt en hoe lang de accu meegaat onder verschillende omstandigheden (zonder in brand te staan ofzo).
Wordt niet warm, en tijdens workload gaat ie ongeveer 1,5h mee waarschijnlijk met zo'n accu-proggie en bijna niets doen nog wel een stuk langer.
Verder kiezen mensen voor zo'n laptop omdat een gewone doorsnee laptop niet voldoet (ik bv als calculator/tekenaar)
zijn de 2 HDD in RAID geconfigureerd?