Samsung Syncmaster 203B Zilver, Zwart Review

deazberry 30 oktober 2006, 1.930 views

Samsung Syncmaster 203B Zilver, Zwart

Pluspunten

• Design
  • 20"
  • Kleurweergave

Minpunten

• Hoge brightness maar dat is makkelijk terug te zetten.
  • Relatief een kleine resolutie, verder geen probleem voor mij.

De aanschaf
Ik heb dit scherm aangeschaft omdat ik zat was van mijn oude Samsung Syncmaster 750S. Een oude 17" CRT monitor. Het eerste scherm dat mij aansprak was de Acer1916WS maar na hem in het echt te hebben gezien ben ik afgehaakt. De bedoeling was in het begin dus een 19" monitor, maar nadat ik wat in het forum had gespeurd kwam ik bij dit scherm vanwege de prijs en natuurlijk 20". Een week later heb ik het beeldscherm gekocht bij Forcys voor ¤279. Ze hadden er toevallig nog één in de winkel staan en die heb ik ook genomen zodat ik direct op eventuele pixeldefecten kon checken.

De verpakking
Het beeldscherm zat goed verpakt. Ik heb hem samen met de verkoper in de doos gedaan. Een bruin achtige doos (zie foto's) verder deed de verkoper er nog een voedingskabel bij in.

De featureset
Zoals ik net al zei dat de verkoper er een voedingskabel bij in deed, dat was eigenlijk overbodig want er zat er al eentje in. Verder zit er een VGA-kabel bij en een DVI-kabel in, wel zo makkelijk. Ook zat er een cd-rom in met wat programma'tjes om het beeld te optimaliseren qua kleur, brightness e.d. 20" is lekker groot en daarom heb ik hem ook gekocht zodat ik heel wat te zien had tijdens het gamen. 8ms is voor mij snel genoeg en merk weinig tot geen verschil met een 4ms. Geen overbodige extra's aan het scherm als usb-poorten of audio-uitgangen, wat ik dus ook niet nodig ben. Waar tegenover staat dat het beeldscherm scherp geprijsd is. Achterop zit nog een klein plastic houdertje voor de kabels, verder niet van hoge kwaliteit maar wel handig.

Kleurweergave
De kleurweergave is in één woord: perfect. De kleuren zijn heel mooi en natuurgetrouw. Verschillende achtergronden geprobeert en het ziet er perfect uit. Ook tijdens gamen zien de kleuren er prachtig uit.

Contrast en Helderheid
Het contrast is verder ook heel goed. Met Magicolor kun je het contrast mooi instellen en ook handmatig via de knopjes van het beeldscherm. De helderheid is ook uitstekend mischien wel té helder alleen dat kun je zo weer ietsjes terugzetten. Zwart is overal even zwart en verder geen kleurverschillen te bekennen.

Ghosting
Nou daar kan ik kort overwezen: Geen. Met gamen heb je daar totaal geen last van.

Pixeldefecten
Zoals ik al zei, heb ik hem in de winkel al getest op pixeldefecten maar niks gevonden.

Bouwkwaliteit en Afwerking
De kwaliteit vind ik heel goed. Een mooie ronde voet onder het scherm met een zilveren rand en een zwart midden, die stevig genoeg is. De knopjes zijn mooi vormgegeven en een mooie, niet storende blauwe led. Het beeld is in hoogte verstelbaar, kantelbaar en kan ook nog verticaal staan voor internetsites en om lange stukken tekst te typen. De voeding zit in het beeldscherm.

Vormgeving
De vormgeving is erg mooi de voet is mooi en nuttig zoals ik al beschreef bij bouwkwaliteit. Een kleine omranding van het beeldscherm is ook heel fijn. Een strak design dat heel prettig is.

Gamen
Om nog als extra kopje toe te voegen kies ik voor gamen omdat ik dit toch het meeste doe op dit beelscherm. Iedereen die twijfeld aan de resolutie hoefen zich echt geen zorgen te maken.
Call of Duty 2, Battlefield 2 en Battlefield 2142 draaien perfect op 1400x1050 en zien er prachtig uit op mijn toch al iets verouderde 6600LE. Voor zwaardere games kun je hem prima op 1280x1024 of zelfs op 1024x768 zetten en dan ziet het er nog perfect uit!

De prijs is misschien wel het beste van alles. Voor een kleine ¤279 euro heb je een prima 20" beeldscherm waar je niks te kort aan kunt komen. Je kunt het beeldscherm zelfs al voor ¤249 halen volgens de Pricewatch! Voor iedereen die een 19" overweegt zou ik zeker weten even doorsparen en voor dit scherm gaan!

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 203B Zilver, Zwart?

Een user survey en nog helemaal geen reactie tssk tssk! Anywayz, complimenten voor een goede review.

Kleine opmerking: je plaatjes zijn heel erg klein en onduidelijk. Graag die verbeteren :)

Ga zo door }:O
Wow 250e voor zo'n goede 20'' ? :>
Wat maakt deze TFT dan goedkoper in jou opinie?
ik heb het beeldscherm zelf ook, en het enige dat ik kan bedenken is de resolutie t.o.v. andere 20" schermen, maar ik heb bewust dit scherm gekozen, was nog beetje bang voor high-res vanwege me oude videokaart. :P

Dit beeldscherm is 200% zijn geld waard :Y)
is gedaan.. :)