Specificaties 10,1" (1024x600), Android 2.2, WiFi - Bekijk alle specificaties

Archos 101 Internet Tablet 16GB Zwart Review

Partagas 18 januari 2011, laatste update op 3 mei 2011, 3.321 views

Archos 101 Internet Tablet 16GB Zwart

Pluspunten

• biedt veel voor zijn prijs, is licht, widescreen, usb, hdmi, flash-ondersteuning, kan zo'n beetje met alle media formaten uit de voeten.

Minpunten

• moeilijk leverbaar

Zat al een poosje te twijfelen over de aanschaf van een Android tablet en het is dus de Archos 101 (16GB) geworden. De iPad ziet er mooi uit maar komt voor mij "nicht in frage". Deze is mij te gesloten en ik heb ook geen zin om eerst op elke PC iTunes te moeten installeren.

De Archos is slecht leverbaar maar bij Conrad hadden ze blijkbaar een aardige voorraad ingekocht. Ze zijn daar EUR 10,00 duurder maar je hebt hem binnen 3 dagen in huis.

Het beestje eerst volledig opgeladen en daarna gestart. Hij draait op Android 2.2 en er was meteen al een update. Market er op gezet en van daaruit Flash ge´nstalleerd. Werkt allemaal prima.

Ik gebruik hem vooral om video's te kijken, tussendoor even mail te lezen, iets te zoeken op internet, twitteren en verder is het een prima eReader.

De beloofde accuduur van 7uur met Wifi en 10uur zonder haalt hij bij mij ruimschoots bij intensief gebruik. Een handige feature is voorts dat je bij het aanmelden op een Wifi netwerk kunt kiezen voor een energiebesparingsmodus.

Voor het gemak heb ik bij newmp3technology.com een handige beschermcase met ingebouwd keyboard gekocht. Biedt bescherming, extra functionaliteit en ziet er mooi uit (echt leer).

Ben erg te spreken over deze Archos en kan hem iedereen aanraden. Hij biedt gewoon ontzettend veel voor een redelijke prijs en heeft daarnaast ook nog eens veel meer mogelijkheden dan de duurdere iPad.

• WD externe disk 320 GB 2,5"
  • Windows 7

Heb jij ook een Archos 101 Internet Tablet 16GB Zwart?

Zet onder negatieve eigenschappen wel even de beroerde kijkhoek van het scherm. Daar toont de lage prijs zich toch echt wel. Verder ben ik ook zeer happy met de tablet.
Ervaar dit niet als hinderlijk anders had ik dit wel vermeldt...
Zou er ook een Android 3.0 Honeycomb update voor deze tablet komen?
Weinig kans op, de hardware (RAM) trekt het niet.
Misschien dat een derde het er wel ingehacked krijgt, maar het zal ver van een geschenk zijn. :)

[Reactie gewijzigd door K_VL op 10 juli 2011 15:21]