Specificaties 15,6" (1920x1080), 640GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus N53SV-SZ016V Review

pauki 18 januari 2011, laatste update op 24 januari 2011, 2.034 views

Asus N53SV-SZ016V

Pluspunten

• Sandy Bridge
  • Snelheid
  • Full HD scherm
  • Uitstekend geluid Bang en Olufsen
  • USB 3.0
  • Zeer stil, blaast niet en is koel
  • Nvidea Geforce Optimum
  • 6GB werkgeheugen
  • Lichtgewicht
  • Mooi strak design

Minpunten

• Toetsenbord
  • Kijkhoek beeldscherm als je er niet goed voorzit.

De knoop is doorgehakt, gister deze Asus N53SV gekocht bij de Mediamarkt voor 999,-
Ik twijfelde nog tussen een redelijk vergelijkbaar Sony Vaio F13 exemplaar, maar de specificaties van deze Asus en de prijs die je ervoor betaalt heeft bij mij de doorslag gegeven. Mijn eerste Asus ervaring dus..

Ik zocht een snelle multimedialaptop waar ik wel een paar jaartjes mee voort kan. Ik gebruik hem als desktopvervanger. Veel thuis, maar ook wel eens om mee te nemen. Grote fotobestanden bekijken en bewerken, bestanden van reclamebureaus bekijken. Dat moet ie goed aankunnen en snel.
Daarom heb ik gekozen voor een snelle processor met met een 6 GB geheugen.

Deze laptop heeft een i7-2630QM processor. De nieuwe Sandy Bridge processor was voor mij een koopargument. Ik wil een snelle laptop waarbij ik veel toepassingen tegelijk kan gebruiken en dat is deze, dat is goed te merken.
Lekker veel werkgeheugen: 6 GB. (eventueel uit te breiden naar 8 GB)

Het uiterlijk is ook belangrijk. En daaraan voldoet ie uitstekend. Deze laptop ziet er mooi uit. Geborsteld aluminium van buiten. Stoer en stijlvol.
Binnenin is de behuizing zwart, tegen het bruine.
De twee geintegreerde speakers zijn erg mooi weggewerkt over de hele breedte. Het geluid van Bang en Olufsen ICEpower vind ik top voor een laptop! Films kijken en muziek luisteren gaat perfect zonder geluidsvervorming.

Het toetsenbord is mooi strak en vlak. Maar de toetsen lijken niet stevig. Ik hoor ze bij het typen al best wat rammelen. Hoe dat straks uitpakt met lange lappen tekst typen moet ik nog afwachten.

Het beeldscherm ligt iets verzonken in de behuizing, wat ik persoonlijk prettig vindt want het scherm is wat beschermd op deze manier.
Het is een 15,6 inch full HD scherm met LED verlichting wat prettig kijkt. Resolutie van het scherm is: 1920x1080. Mooie kleuren, erg scherp en heel helder.

Als ik toch een minpuntje moet noemen, wanneer je er niet goed voorzit, wordt het beeld bij donkere kleuren en stukken wat vlekkerig en minder scherp. Bij films kijken moet je hier dus wel rekening mee houden. Deze vermindere kijkhoek had ik bij mijn oude Sony Vaio laptop totaal niet.
De videokaart is een NVIDIA GeForce Optimus GT540M, CUDA - 1GB

Wat bijzonder prettig is dat dit een stille laptop is. Je hoort hem amper blazen en wordt niet warm bij intensief gebruik. Hij is dus goed op schoot te nemen en hij is licht (maar 2,7 kg), ideaal!

Verder prettige aansluitingen : USB 3.0!! Had ik nog geen ervaring mee. Ik heb tegelijkertijd een externe harde schijf met 3.0 aansluiting gekocht, maar wat een verademing. Heel fijn!
Verder nog 3 aansluitingen USB 2.0, HDMI, e-sata, netwerkaansluiting, Multi. Cardreader, mic- en hoofdtelefoonaansluiting en een VGA-out.
Bluetooth is ook aanwezig. Evenals een ingebouwdefull HD webcam 2,0 MP.

Batterij is een 6-cel accu met een capaciteit van 4400 mAh. Deze schijnt goed te zijn ivm de Nvidea Optimus.
De accuduur nu heb ik een weekje gemeten, varieert tussen de 2 uur en 14 minuten tot 2 uur 35 minuten.

Ik gebruik altijd draadloos internet en de ontvangst is goed:
Wireless Network is: 802.11b/g/n
(Wired network acces: 10/100/1000 Mbps Fast Ethernet (RJ-45) )

Het besturingssysteem is Windows 7 Home Premium 64 bit
Bijgeleverde software valt tegen. Wat probeerversies, paar weken antivirus van Trendmicro en Asus spul wat ik toch niet gebruik. Geen Photoshop Elements versie of iets dergelijk.

Conclusie: Erg prettige multimedia laptop met goede prestaties voor zijn geld. Daarbij ziet hij er mooi en stoer uit.

Heb jij ook een Asus N53SV-SZ016V?

leuke review, hoewel je meer vertelt over wat jij van de specs vind dan wat je van de werking vind...

Ben benieuwd naar de accuduur vooral icm Optimus!
hi, heb deze laptop ook onlangs gekocht. optimus is standaard ingeschakeld het betekend dat als de pc lichte taken moet uitvoeren hij de video chip op de processor gebruikt en als er meer kracht gevraagd wordt schakeld hij over op de geforce hierdoor gaat de batterij een stuk langer mee. (je kunt dit zien aan blauw of wit ledje net boven het keyboard) ik ben hier erg over te spreken. het enige wat ik op deze laptop mis is een firewire danwel expresscard slot, dit om video in te kunnen laden. verder een hele degelijke en goed presterende laptop die er ook nog eens heel mooi uit ziet. b&o audio klinkt goed voor een laptop en vooral ook erg hard. multitouch pad vraagt wat oefening maar er is veel mogelijk en kan daardoor tijd besparen. oja de adapter is buitensporig groot! over accuduur, bij mij 2 a 2,5 uur. ik ben er echt heel blij mee en vind dat ik veel waar voor mijn geld heb gekregen.

gr michel
Het blauwe led lmapje brandt bij mij continu, ook bij gewoon rustig internetgebruik. Ik heb niets veranderd aan de instellingen van de videokaart.
Accuduur is bij mij vaker richting de 2, 5 uur dan 2 uur..
Ik bren ook erg tevreden met deze laptop!
Zou je misschien kunnen vertellen of je een 1920x1080 scherm hebt?

Ik vind het een beetje onduidelijk of deze laptops dat nou standaard hebben of niet, want op sommige sites en reviews lees ik van wel , en andere hebben weer 1366x768..
Ja klopt, deze heeft een 1920 x 1080 scherm. Heb het aangepast.
zo gauw je een spel draait bv BlackOps switcht de intel video kaart in een tiende van een seconde naar de GT540 dit kun je zien dat het blauwe lampje wit wordt
Dit wordt ook mijn laptop - iets gehoord van terugroepacties van asus ofzo ivm sandybridge problematiek of worden er geen sata300 porten gebruikt ?
Goede review!
Was altijd een fan van Vaio maar die lopen nu hopeloos achter. De Vaio is ook 700 euro duurder! Asus is ook een A merk dus ik denk erover. Ik kan me haast niet voorstellen dat er een slecht toetsenbord op zit.
Ik wil hem ook gaan kopen maar ik vind het een afknapper dat het toetsenbord zou doorzakken. Ik begin te twijfelen, maar zo veel voor zo'n nice prijsje kan ik eigenlijk niet laten liggen :)

Goeie review trouwens _/-\o_

[Reactie gewijzigd door tijs14tijs op 24 maart 2011 21:55]

Nog even over het toetsenbord. Ik heb de asus nu een paar maanden. Het toetsenbord is wat flexibel, maar zakt bij mij echt niet door. En ik ben echt iemand die flink kan rammelen op dat toetsenbord..