1 review

Intenso Memory Station 2.5" 1TB Wit

Niet beschikbaar
Specificaties 1TB 2.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

Intenso Memory Station 2.5" 1TB Wit Review

geejeej 17 januari 2011, laatste update op 30 januari 2011, 4.299 views

Intenso Memory Station 2.5" 1TB Wit

Pluspunten

• Goedkoop
  • Klein
  • Veel opslag
  • Witte behuizing
  • Werkt op Wii

Minpunten

• Snelheid
  • Y-kabel

Mobiliteit Score: 5
Op het moment van kopen was deze harde schijf de goedkoopste 2,5" met 1TB in de pricewatch. Hij komt netjes in een doos binnen, met harde schijf, Y-USB kabel (eentje met 2 usb stekkers voor in je laptop) en een beschrijving met garantie.

In het boekje staat dat je maar 1 stekker van de Y-USB hoeft te gebruiken en de tweede slechts hoeft bij te prikken als de computer hem niet herkent. Het komt er dus op neer dat er bij mij altijd maar 1 in hangt en de ander "in de weg" zit. De eerste keer dat ik hem aansloot, leek het of hij DOA was, maar ik had de USB niet ver genoeg in de harde schijf geduwd. In Ubuntu wordt hij direct goed herkend. Ook op de Wii is hij te gebruiken om homebrew mee te laden (media center e.d.)

Ik heb hem een keer meerdere uren aangesloten gehad en hij was niet heet geworden. Hooguit ietsjes opgewarmd. Bij het kopiëren van een 700mb bestand ligt de schrijfsnelheid op ongeveer 8MB/s tot 12MB/s. Leessnelheid is net zoiets.
EDIT: leessnelheid ligt toch rond 33mb/s, terwijl schrijven ook ongeveer zoiets is. De eerdere lagere snelheid kwam door de ingebouwde HD.

Heb jij ook een Intenso Memory Station 2.5" 1TB Wit?

leuke review. vreemd dat de snelheid zo laag is. op de officiele site beweren dat de snelheid rond de 30mb/sec ligt. zelf heb ik een 2.5" schijfje van freecom en ik zit rond de 28mb/sec....
Ik heb duidelijk een slechte review gedaan. Na even zoeken zag ik in Ubuntu een benchmarkje voor leessnelheden.
Gemiddelde leessnelheid: 36,4MB/s
Gemiddelde toegangstijd: 17,6ms
bedankt voor je correctie. Ik vind t een mooi schijfje voor een mooie prijs. Kan je misschien nog iets over de schrijfsnelheid vertellen? Op de site beweren dat deze rond de 33mb/sec ligt. Dan zou ik er prima tevreden mee zijn =P
Ik denk dat je er inderdaad vanuit kan gaan dat de schrijfsnelheid ongeveer overeenkomt met de leessnelheid. Ik zag vandaag dat toen de schrijfsnelheid wederom achterbleef, dat de interne hd constant las, terwijl het lampje dat lezen/schrijven aangeeft regelmatig geen activiteit aangaf.
Nog even 1 kleine opmerking :

Ik heb dit schijfje ook aangeschaft omdat er op de duitse site stond vermeld dat de dikte maar 13mm bedroeg. Na de schijf te hebben ontvangen, blijkt dat de dikte 17mm bedraagt :/ Toch een gevalletje van beetje jammer.

Verder doet de schijf precies wat ie moet doen. De Pianolak-afwerking ziet er erg netjes uit. Ook lekker minimalistisch (waar ik persoonlijk wel van houd) :*)
haha zo goed heb ik hem nu ook weer niet nagemeten :P Ik vond hem gewoon best wel heel klein voor een 1tb schijf. Het witte heeft ook wel wat inderdaad (past ook goed bij een macbook, lijkt me!)
Ik heb deze schijf vandaag aangeschaft. Ik heb er al een van 750gb en bevalt uitstekend.

De snelheid van 33mb is prima, usb 2.0 is niet echt snel, ik heb nog nooit een extern harddisk gehad op usb 2.0 die snel was.

De y kabel vind ik een kluspunt, ik heb deze kabel voor de wii nodig. Deze 1tb disk zal aan mijn xbox worden gekoppeld. Hopelijk werkt deze met 1 usb aansluiting. Er zit er maar 1 aan de achterkant.
mijn wii trekt het wel gewoon met 1 stekker van de Y kabel.