Cooler Master Extreme Power 430W Review

Woutro 26 oktober 2006, 2.120 views

Cooler Master Extreme Power 430W

Pluspunten

• Geluid
  • Warmte productie
  • Prestaties
  • Voltages
  • De aan/uit swich
  • Geen fratsen!
  • Hij is zijn geld 3dubbel waard;)

Minpunten

• Kabeltjes mochten iets langer, maar als je geen big tower hebt, geen enkel probleem.

Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 5
Zoals je kunt zien heb ik veel 'zeer goed' scores uitgedeeld aan deze voeding.

Toen ik de voeding kocht, had ik nog niet zoveel verstand van computers, maar omdat ik een nieuwe moederbord had gekocht leek het mij verstandig om van mijn oude standaard voeding af te stappen en een nieuwe te kopen. Wattages zeiden mij toen meer dan Amperes.

Toch heb ik blijkbaar (instinctief:p) een supervoeding voor zijn prijs gekocht.

Ik had van een maat gehoord dat Sweex niet goed was (ik wist de naam niet meer toen ik deze voeding kocht, maar omdat ik een coolermaster kast had gekocht, leek het mij toepassend om een coolermaster voeding te kopen).

Ik had nog geen verdere hardware dan een

Pentium4 2.93ghz 1mb
ASUS 6200TC
Infeon 2x512mb (533mhz)
MAXTOR DM10 300GB

Ik begon me pas zorgen te maken over de voeding toen ik nieuwe hardware kocht, want ik dacht dat dit nooit op 430WATT kon draaien.
nieuwe hardware:
Pentium4 640 @3.9ghz
Gainward 6800ultra
Creative Audigy 7.1
Corsair Twin2X pc 6400
Zalman CNPS9500-LED
3 blauwe case fans

Maar verkeerd gedacht! Systeempje loopt super! Ook toen ik wou kijken wat mijn CPU maximaal kon en nog steeds superpi stabiel, zat ik op een verduizelwekkende 4.2ghz en vcore 1.58 Toch geen probleem met de voeding. Nu werkt hij oom prima, zelfs bij een o,c van 3.9 Ghz en een vcore van 1.55 !

Afwerking is gewoon goed, geen overbodige luxe.

Geluidsproductie zeer goed, geen enkel geluid komt er uit dat beestje!

Stabiliteit/betrouwbaarheid zeer goed, geen enkel probleem ermee gehad en de voltages gaan nooit dat 0,04 lager dan de lijn. (bv: 12volt lijn = 11.94)
Er komt ook geen rook uit de voeding bij maximale belasting:p

Aansluitmogelijkheden voor de voeding zijn capaciteiten hebben ze er geen 20 sata-aansluitingen bij geleverd (zoals sweex) maar 2, simpelweg omdat de voeding dusdanig lage wattage leverd, dat meerdere hdd's niet aan wordt geraden. Verderest zit er een 24pin voor mobo, en genoeg andere kabeltjes;)

Conclusie: Heb je een systeem dat je niet gaat overklokken? Geen SLI of andere fratsen, koop dan deze voeding, en geen sweex of q-tech! Voor minder geld heb je een A merk, die gewoon super presteerd!

• INTEL P4 640 @3.9GHz
  • ASUS P5ND2-SLI
  • CORSAIR Twin2X Pc6400
  • GAINWARD GEFORCE 6800ULTRA
  • CREATIVE Audigy 7.1
  • MAXTOR 300GB
  • ZALMAN CNPS9500-LED

Heb jij ook een Cooler Master Extreme Power 430W?

hoe kom je dr bij dat dat niet zou draaien?? op t bedrijfje in t dorp gooien ze standaard een 350 watt voeding dr in.. en dat draait jouw harde waren nog..
Omdat ik toen er nog niks vanaf wist, en ik een zeer budget voeding had, ik weet de naam niet eens;)
Ik heb sinds een paar weken dezelfde voeding. De zwarte uitvoering dus, die qua specificaties iets afwijkt van de beige/grijze variant (PCMP tegen PCAP, oid, om even de namen te noemen). Waar het in ieder geval om gaat is dat het zooitje inderdaad goed draait, heb er nog geen problemen mee.

Ik draai zelf met 'n X2 4200, A8N mobo, 2 IDE HDs, DVD drive, 2 PCI kaarten en 1GB werkgeheugen. En zoals gezegd werkt ook dat prima. Ben dan ook niet aan het overclocken geweest, maar ik denk dat-ie dat ook wel trekt. En tja, de prijs is gewoon erg relaxt. O+