Philips BDP7500S2 Review

LeXerxes 15 januari 2011, 661 views

Philips BDP7500S2

Pluspunten

• Ziet er mooi uit.
  • Mooie videoweergave.
  • DNLA.

Minpunten

• onbetrouwbaar
  • tergende bediening
  • slecht display
  • geluid is niet indrukwekkend zonder goede versterking

Geluidskwaliteit Score: 3
Mooi om te zien!
Mijn oude LG DVD speler overleed en ik wilde graag een nieuwe speler. Liefst Blu-Ray en, omdat ik een Philips TV heb, graag een Philips. Bovendien wilde ik films en muziek vanaf mijn pc kunnen spelen, het liefst met DLNA.
Mijn keus viel op de Philips 7500S2 in combinatie met de WUB1110 voor de DLNA.
Erg mooi design, je weet niet wat je ziet. Aluminium en chique blauwe leds. Het installeren van de beauty gaat makkelijk. Ook de WUB is een vriendelijk beestje. De Philips vindt het netwerk en de folders allemaal snel en makkelijk.
Het eerste gebruik. De eerste verbazing over het prachtige beeld. En, als je er een beetje goede receiver aan hangt, het goede geluid. Jammer dat de bediening niet helemaal vlekkeloos verloopt.
De afstandsbediening is echt heel langzaam. Je kunt een knopje indrukken en ondertussen even naar de keuken om wat te drinken in te schenken. Oh nee, toch niet, want het ding is niet alleen langzaam, hij is ook onbetrouwbaar. Soms doet hij gewoon helemaal niets. Dat ligt trouwens niet aan de afstandbedieding. Nadat ik een andere remote had geprogrameerd, bleef ik hetzelfde probleem houden.
Nouja, dan maar zonder afstandbediening. Jammer dat de fraaie knopjes op het apparaat niet beter werken dan die op de afstandbediening. En, kijk nou, het display doet het soms wel, soms niet.
De bediening heeft ook effect op het plezier bij het gebruiken van de DLNA functie. Een beetje bladeren door de folders op je pc is nu een langzame foltering.
Tel daarbij dat niet herkennen van de indeling op een cd ook helemaal geen eenvoudige opgaaf voor dit Philipswonder blijkt: die wordt niet altijd herkend, wat in combinatie met de langzame en onbetrouwbare bediening tot geestige tafereeltjes leidt. Want hoe kun je nu luisteren naar nummer 5 of 6 van een cd....?
Als alles werkt, is het wel een lust voor het oog en samen met mijn NAD versterker komt er ook mooi geluid uit. Dat laatste komt trouwens meer voor rekening van de NAD, met een oudere Sony versterker was het geluid niet heel indrukwekkend.

Conclusie:
Het apparaat kan heel veel en ziet er erg chique uit. Helaas is de degelijkheid erg slecht. Ik denk dat er mensen zijn die wel geluk hebben en dan is dit een heel goede aankoop. Ik ga maar eens kijken of het wat wordt met de garantie op dit ding. Gezien mijn ervaringen met de consumentenservice van Philips zal ik het ding wel lang kwijt zijn. Ondertussen boeken we deze investering in de categorie "verlies" en ga ik maar op zoek naar iets echt moois. Suggesties?

• NAD T755
  • Philips 32PF9731D/10

Heb jij ook een Philips BDP7500S2?