Specificaties 21,5" @ 1920x1080 (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG Flatron E2240T Zwart Review

Sypher 15 januari 2011, laatste update op 15 januari 2011, 1.888 views

LG Flatron E2240T Zwart

Pluspunten

• Goede kleurweergave
  • Compact / licht scherm
  • Zuiniger met elektriciteit dan een CCFL scherm

Minpunten

• Zit geen DVI kabel bij
  • Installatie van "drivers" werkt niet automatisch in Windows 7
  • LG logo bij het aanzetten is wel erg aanwezig

Via een kennis ben ik aan deze monitor gekomen. Het beviel hem niet, dus ik kon hem overnemen. Initieel was het een secundaire monitor naast mijn Samsung 226BW (22" LCD), maar kort daarna primaire scherm gemaakt.

Het scherm is erg dun en licht. Ja, gek h, er zit geen CCFL in het scherm maar (edge-lit) LED verlichting.
Er zit standaard geen DVI-D kabel bij, maar wel een VGA kabel. Natuurlijk ga je zulke schermen niet aansluiten met VGA, dus is het wel jammer dat LG daar geen rekening mee heeft gehouden.

De kleuren van het scherm zijn - vooral in vergelijking met de 226BW - erg goed. De kleuren "springen van je scherm". Mijn 226BW was maar "gelig" in vergelijking met dit scherm. Heb wel de "Gamma" op 0 gezet (je kan van 0 - 3) en 0 en de brightness van 100 naar 70% gezet. Fel zat, misschien nog wel iets te.

In games spatten de kleuren ook van je scherm af. Ik heb in BFBC2 (Vietnam) en een aantal andere games geen ghosting geconstateerd. Van de 5ms (tov 2ms van het andere scherm) merk je ook eigenlijk niets. Je ogen gaan niet lager dan de 6ms, dus alles daar onder zit meer tussen je oren.

Wat grappig is, die 226BW vrat 55W en twee van deze schermen doen hetzelfde met 46W.

De monitor beviel me zo goed, dat ik de oude 226BW aan de kant heb gezet en ng n van deze schermen heb aangeschaft.

• Sapphire HD2900 XT
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een LG Flatron E2240T Zwart?