Mede8er MED400X Mini Review

Lilaque 15 januari 2011, laatste update op 15 januari 2011, 9.563 views

Mede8er MED400X Mini

Pluspunten

• Zeer eenvoudig in gebruik.
  • Streamen werkt erg makkelijk
  • Goed en actief forum
  • Regelmatige firmware upgrades
  • Voordelig

Minpunten

• Word zeer warm

Geluidskwaliteit Score: 3
14 Januari op aanraden van mobile harddisk te haarlem een mede8er 400x mini gekocht. Ik heb dit kleinood (een forse sigarendoos) aangesloten op mijn netwerk en verbinding gemaakt met mijn NAS. (ip adres ingeven) In dus 5 minuten tijd heb de toegang op al mijn mappen waarin foto's MP3's en Videofilms staan. Dat is wel wat anders dan het gemartel met zijn voorganger de DaneElec so speaky. Ik heb een paar BluRays gekeken met en zonder ondertiteling en de kwaliteit is fantastisch. Wel word het kastje erg warm cq heet. De Medmini geeft zelf geen harde schijf maar in combinatie met een NAS of met een aangesloten externe HD is dit een toverdoosje voor een zeer zachte prijs.
Ik raad dit ding dus van harte aan.

• Synology NAS 109
  • Netgear Gigabit switches

Heb jij ook een Mede8er MED400X Mini?

Ben hier minder enthousiast over dan Lilaque. Heb deze mediaspeler gekocht vanwege het kleine formaat van het kastje en de veelbelovende review hierboven. Dit kastje werkt echter allerminst perfect met de laatste generatie Samsung TV's. Heb zelf een Samsung UE40D6530.
Er zit een conflict tussen de HDMI 1.4 van Samsung en de HDMI 1.3 van de Mede8ter med400x mini, waardoor hoge kwaliteit (1080P) films haperend afspelen. Ook heb ik last van audio die out of sync is.
De Mede8ter is gekoppeld aan de Samsung en via het netwerk (1 gbit ethernet) aan een Synology 409+ waar de content staat.

NB Deze post is niet bedoeld om de Mede8ter af te kraken, want op zich een prima apparaat, maar dus niet in combinatie met de laatste generatie 3D TV's van Samsung.
"Wel word het kastje erg warm cq heet."

Dat is opzich vrij normaal aangezien dit apparaat passief gekoelt is.
De behuizing wordt gebruikt als een soort van heatsink en wordt daarom ook vrij warm aan de buitenkant.
Maar aan de binnenkant zal het apparaat waarschijnlijk een stuk koeler zijn.
Jo menschen... en zijn er handy apps waarmee je vanaf ios en/of android devices de medi8er kunt aansturen?
De mede8er heeft een webinterface op zijn eigen IP draaien, daar kan je een aantal basicfuncties mee aansturen.
Aan mcmaccer: ik zou dit even doorgeven aan de fabrikant. Dan kan men dit in een firmware update herstellen. Zou zonde zijn als u onnodig met een kreupel apparaat blijft zitten.
@McMaccer : ik zie dat je op het Mede8er forum de oplossing voor je probleem gevonden hebt :)
Ben je nu wel volledig tevreden over de Mede8er in combinatie met Samsung TV ?
En vertel...
* is het ding ook een beetje stil?
* zijn er gebruiksvriendelijke apps voor de gebruikersinterface? (bijv via Iphone of android toestellen of tablets te gebruiken)
Passief gekoelt.... dus stil is deze zeker! ;)
@McMaccer & rhk22463, antwoord gevonden op het forum??? ik heb hetzelfde pbm samsang 3d tv en audio niet synchroon waardoor de mediaplayer ongeschikt is voor het afspelen van films. Ik heb ook op het forum gekeken en met Mede8er gemailed (die sturen me naar Samsung) en geen oplossing gevonden. Als er een oplossing is hoor ik het graag. Alvast bedankt
antwoord inmiddels ook gevonden, tv system button op de mede8er afstand bediening, omzetten naar 1080i 50hz, opgelost
Dus al met al...................
een prima ding !