M-Audio Audiophile 2496 Review

SoeperKees 28 oktober 2006, 3.360 views

M-Audio Audiophile 2496

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit verhouding
  • ASIO
  • Software pakket

Minpunten

• Geen eigenlijk.

Opnamekwaliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 4
Drivers en support Score: 4
CPU-belasting Score: 4
Ik was opzoek naar een betere oplossing voor mijn on board geluidskaart.
Na wat rond vraag op clubcharts.nl werd mij aangeraden om eens naar de M-Audiophile 2496 te kijken, en vooral omdat hij was afgeprijsd bij feedback, was mijn besluit gauw gemaakt.

Specs

software controlled 36-bit internal DSP digital mixing/routing
gold-plated RCA jacks

en

frequency response: 22Hz-22kHz, -0.4, +/-0.4dB
dynamic range: 104dB (A-weighted) (D/A)
100.4dB (A-weighted) (A/D)
THD: < 0.002%
size/weight: 5-1/4&#8221; x 5&#8221; x 7/8&#8221;; 0.2 lbs.

Verpakking

Ziet er allemaal prima uit, zo te zien zit er ook genoeg software bij die je duidelijk op de producer is gericht. Zoals Reason en Ableton Live. Instructies genoeg om de installatie vlekkenloos te laten verlopen. Dus papier en software werk is goed in orde.

Installatie

Zoals ik al zei moet het geen probleem zijn en dat is het ook niet. Dubbel klik op de drivers en hij doet het allemaal zelf.

Geluid

Kan ik kort over zijn, dat is gewoon erg fijn. Zowel in games, mp3 en vooral produceren.
De opname kwaliteit is voor mijn bedoelingen voldoende. Maar hiervoor heb ik hem ook niet gekocht.

Voor de producers onder ons is dit echt een prima kaart om een eerste stap te zetten naar wat serieuzer werk. Want deze kaart ondersteunt ASIO wat een must is voor een producer op puur software.

Heb jij ook een M-Audio Audiophile 2496?

Zou je meer kunnen vertellen over de geluidskaart? De mogelijkheden die je hebt, meegeleverde software, etc.

Want deze review is erg kort ;)
Precies, de meeste tweakers zijn allemaal de Creative Audigy gewend en hebben geen flauw idee waar M-audio voor staat :)
Ok zal zien wat ik erbij kan typen :)

Maar hij zal zeker niet zo uitgebreid zijn als die in je link :)
Okee, dit is al een stuk beter.

Een korte, maar duidelijke review ;)