Specificaties Videokaartkoeling (actief gekoeld) - Bekijk alle specificaties

Zalman VF700-Cu Review

ricard0 24 oktober 2006, 457 views

Zalman VF700-Cu

Pluspunten

• Ik vind het een goede koeling die ook nog stil is. Op 12 volt is hij wel hoorbaar maar dat is niet veel. Op 7v (via de meegeleverde molex-naar-4-keer-3-pins-verdeler 2x7v 2 x12v). Ook is hij wel mooi om te zien.

Minpunten

• de koeler is redelijk groot en zwaar voor wat dat als negatief kan worden bestempeld

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 5
Ik heb de zalman vf-700cu op mijn asus 6600GT (pci-e)

ik heb sli, 1 met stock cooling en 1 met de zalman.

Scheelt ruim 15-20 graden na het draaien van 3d mark, gamen e.d.

Idlle ong:
stock: 42-45 (Met oc naar 550-1150, stock 500-1000 47graden)
Zalman: 30-34

Stressed:
stock: 55-62
Zalman: 45-50 (Met oc naar 550-1150, stock 500-1000 55graden)

Installatie van de koeler ging gemakkelijk. Goede handleiding en installatie benodigheden meegeleverd. Koeler is alleen redelijk zwaar en groot.

De koeler heb ik nu ong. een half jaar in gebruik en ik ben er nog steeds volledig tevreden over.

Het schoonmaken van de koeler is ook eenvoudig, door de koelvinnen kun je makkelijk met een stofzuiger of luchtcompressor zuigen en blazen en is de koeler zo schoon.

amd athlon 64 3500+
2 x 512ddr 400 geheugen
2 x 6600GT 128mb ddr3
MSI k8n Diamond mobo
250gb Sata hdd
360 watt Asus voeding

Heb jij ook een Zalman VF700-Cu?

offtoppic:

weet iemand hoe ik hier fotos bij zet?

bvd

* Mouse-over op Survey Manager.
------- Klik op Surveys beheren.

* Ga naar beneden en kies je survey.
------- Scroll een hoop naar beneden.

* Klik op de geavanceerde modus.
------- Er rolt iets open en hier kun je fotos toevoegen, hardware toevoegen, en je Survey aanmelden voor een User review.

Good luck
`bedankt, ik ga het zsm proberen.
Is die van jou na een half jaar gebruik echt nog helemaal stil op het lage voltage (wat volgens mij 5V is) ??

Die van mij hoorde ik meteen al op de laagste stand al een wat ritselend geluid maken. Na verloop van tijd werd het erger en toen heb ik maar een Arctic Silencer gekocht (vf700 was nog maar 3 maanden oud).

Op het forum las ik dat meer mensen hier last van hebben. Imo is deze koeler dus niet echt een aanrader als je een echt stille PC wilt hebben.

Ben benieuwd hoe dit bij jou is? Of heb je veel andere lawaai-producerende onderdelen in je PC waardoor het geluid niet opvalt?
edit:
Verkeerd gelezen :X