Specificaties 15,6" (1920x1080), 640GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus N53SV-SZ016V Review

MSI2 13 januari 2011, 8.822 views

Asus N53SV-SZ016V

Pluspunten

• Super mooi scherm
  • Super design
  • Sandy Bridge
  • Goede Videokaart
  • Zeer goed geluid

Minpunten

• Trage Harde Schijf
  • Geen toetsenbordverlichting
  • Geen Blueray
  • Beetje stroef touchpad

Daar is hij dan, waarschijnlijk een van de eerste 2e intelgeneratie laptops in Nederland. Ik heb deze gekocht bij Bol.com wat achteraf nogal dom is geweest, aangezien de prijs op 1099 zo'n 100 euro duurder is dan de mediamarkt, waar ze hem ook al op voorraad hadden..... Maar goed maandag besteld, en dinsdag in huis ideaal!

Deze laptop is echt ontzetten strak, buitenkant van metaal, palmsteun van metaal donkergrijs/bruine kleur. Ik zal verder gaan met de positieve punten:

Ten opzichte van de oude N53JQ is natuurlijk de Sandy Bridge processor een echte verbetering, maar de grootste verbetering voor mij is toch wel de Nvidia 540m. De N53JQ, waarover ik heb getwijfeld, beschikt over een 425m die in mijn ogen toch wel erg matige prestaties neerzet voor een laptop van 1200 euro, daarnaast vreet de 740qm je batterij razendsnel leeg, dat heb ik wel gemerkt bij de G73 die ik eerst bezat. Met deze laptop is de batterijtijd echt vele male beter, vooral dankzij optimus natuurlijk.

De grafische prestaties zijn voldoende om spellen(Anno 1404 en COD:MW2) op redelijk hoge settings te kunnen spelen, ook op native resolution(1920x1080). Voor de rest is het scherm echt heel erg goed van kwaliteit, Full HD op 15.6 inch is zeker niet mis! Films kijken is een genot en het geluid van de speakers is subliem voor een laptop.

Wat tegenvalt is de snelheid van de hard schijf, met slechts 5400rpm merk je dat windows starten langer duurt dan een schijf met 7200rpm. Daarnaast vindt ik persoonlijk dat het touchpad niet lekker glijdt, de vinger blijft nog al vaak hangen. Wat ik tot slot erg jammer vind is dat het toetsenbord niet verlicht is. Dit had ik op de G73 wel, normaal typ ik blind en toch is het in het donker lastig typen zonder verlichting.

Al met al ben ik met deze laptop zeer te vreden. De laptop is strak, hij is licht (helemaal als je een g73 gewend bent) en hij is geschikt voor vrijwel alle doeleinden!

Zeker een aanrader!

Gr.
Rutger

• Verbatim Stor 'N' Go 1TB USB 3.0
  • Windows 7

Heb jij ook een Asus N53SV-SZ016V?

Is er ruimte voor een 2e harde schijf?
Ja daar ben ik ook benieuwd naar. Als je een tweede schijf erin kan gooien (lees SSD), dan heb je een perfecte laptop.
Misschien dat het kan door de optische schijf te verwijderen. Maar heb nog geen caddy voor de Asus N53 gezien.
Idd, 1e SSD en 2e opslag. Dat zou een perfecte combo zijn :)
Ik ben heel benieuwt welke scores deze laptop haalt. Kan je 3Dmark 06 draaien?
3D mark 06 : 8320 op hardware.info is hij uitvoerig gestest!

PCMark05 - CPU 9641 veel sneller heb je niet ;)

score van deze laptop.

waar ik benieuwd naar ben is of dit sneller is als de 5650 van amd
als dat het geval is dan haal ik deze vandaag.

ik heb de benchmark bij de mediamarkt gemaakt met dus een standaard install + std instal crap.

maar goed het is een indicatie
3dmark herkent de kaart in ieder geval niet, vanwege de drivers. Maar via de link van DeathslayerNLL (http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html) zie je dat de gt540m beter scoort dan de 5650

[Reactie gewijzigd door yanssen op 16 januari 2011 01:07]

Wel vreemd opzich, de 3dmark score uit die screen, want als ik kijk op
dan vind ik hele andere scores bij deze kaart.

(en als ik kijk naar de scores van mijn huidige vga kaart, dan komen die vrijwel overeen met wat er op die site staat, dus ik weet niet zeker of t aan die site ligt, ik zou dan zeggen van niet)
Je moet enkel de graphics card scores met elkaar vergelijken.

Jouw link geeft 3548, de link van dezejongeman geeft 3550.

[Reactie gewijzigd door yanssen op 15 januari 2011 11:34]

Ik zou als ik jou was een SSD erin mikken en die 640gb verkopen ofzo :) Nette prijs voor zo'n ''dikke'' laptop. Review is OK, misschien nog wat foto's en een paar benchmarks ofzo?
Leuke review. nu ben ik nog benieuwd hoe deze laptop er uit ziet. Ik kan niet echt een goed scherp plaatje vinden op het internet. ik heb zelf ook interesse in deze laptop maar ik hou niet zo van glossy spul ( beeldscherm, behuizing etc.) zover ik weet zijn de andere n53 laptopjes met mooi geborsteld alluminium look, ik hoop dat deze dat ook heeft :D

zou je een paar fotos er bij kunnen zetten.

bvd tahnee

[Reactie gewijzigd door Tahnee op 13 januari 2011 22:35]

Ik heb deze laptop gister aangeschaft. Heeft inderdaad een geborsteld aluminium behuizing. Vind ik persoonlijk erg stijlvol.. :)
Leuke review, misschien nog iets specifieker? Batterijduur, benchmarks?

Ook ik ben benieuwd naar foto's, aangezien er geen goed plaatje te vinden is
Dohhh, mijn excuus, ik keek verkeerd, ik dacht dat hij 3dmark 06 gedraaid had ipv vantage..

Excuus :D
weet iemand of de laptop ook wel een beetje games kan afspelen?
Welk type wireless netwerkkaart zit erin? Is deze met 3 antennes?
Atheros AR9285 Wireless Network Adapter
:P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :*) :*) :*) :*) :*) :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 O-) O-) O-) O-) O-) 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 :z |:( |:( :z :z |:( |:( |:( O+ O+ O+ O+ O+ :o :o :o :o :D :D :D :D :D :D :D :D :'( :'( :'( :'( :'( :) :) :) :) :) :) :)
amd is toch wel beter vergelijking met p/k verhouding