ASRock 775XFIRE-eSATA2 Review
Dit bord zit in de 33 systemen in ons computerlokaal. Zijn uitgezocht vanwege chipset en features.
De borden zijn ruim voorzien van aansluitingen, waaronder nog 'n ouderwetste com1 (vereiste voor ons).
De Sata opties (incl. e-Sata) zijn ook ruim voldoende.
De prestaties (i.c.m. een Celeron D 341) zijn zeker goed te noemen.
Hoewel Asrock 'n budget merk is heb ik bij het totaal van 33 geen enkel defect (zoals bijv. DOA) gehad bij de installatie. Nu (ruim 'n half jaar later) werken ze nog steeds naar behoren. Ondertussen zijn de systemen ruim 'n jaar oud. De geheugenbanken hebben bij enkele machines last van corrosie, wat stabiliteitsproblemen geeft. Na reinigen werken ze overigens weer goed.
De indeling is ruim. Alle onboard connectors zijn goed te bereiken, hoewel ik persoonlijk de floppy connector ergens anders had gezet.
Pluspunt vind ik ook de volledig passieve koeling van de chipset. Lekker stil, wat met meer dan 30 in 1 ruimte geen overbodige luxe is.
Pluspunten
snel veel onboard features passieve koeling
Minpunten
Weinig updates Corrosie van de geheugenbanken wat zorgt voor stabiliteitsproblemen
Eindoordeel
De borden zijn ruim voorzien van aansluitingen, waaronder nog 'n ouderwetste com1 (vereiste voor ons).
De Sata opties (incl. e-Sata) zijn ook ruim voldoende.
De prestaties (i.c.m. een Celeron D 341) zijn zeker goed te noemen.
Hoewel Asrock 'n budget merk is heb ik bij het totaal van 33 geen enkel defect (zoals bijv. DOA) gehad bij de installatie. Nu (ruim 'n half jaar later) werken ze nog steeds naar behoren. Ondertussen zijn de systemen ruim 'n jaar oud. De geheugenbanken hebben bij enkele machines last van corrosie, wat stabiliteitsproblemen geeft. Na reinigen werken ze overigens weer goed.
De indeling is ruim. Alle onboard connectors zijn goed te bereiken, hoewel ik persoonlijk de floppy connector ergens anders had gezet.
Pluspunt vind ik ook de volledig passieve koeling van de chipset. Lekker stil, wat met meer dan 30 in 1 ruimte geen overbodige luxe is.
Reacties (3)
Betreffende de e-Sata aansluiting, waarom is dat in godsnaam negatief? Dat lijkt me juist een pluspunt. Het argument dat het zeldzaam is, is not done. Heeft totaal geen ene klap met het moederbord te maken.
Inhoudelijk zeer summier stukje tekst, maargoed dat is tegenwoordig normaal.
Asrock is inderdaad een budget merk, maar tegelijk een ondermerk van Asus. Is merkbaar, want (sommige) Asus moederborden hebben de floppy connector ook vrij vervelend, onder de pci-sloten.
Ik heb zelf een Asrock in een server thuis zitten. Die staat altijd aan en heeft mij nog nooit problemen opgeleverd.
Stel je namelijk eens voor dat je dit bord had ingebouwd bij iemand met weinig verstand van computers, had hij jou gebeld omdat het niet stabiel is (en dat is juist het allerbelangrijkste). Vervolgens had je daar naar toe moeten gaan omdat na een half jaar de geheugenbanken al corrosie geven.... tsja....
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn