Logitech Harmony 300i Review

fvdberg 10 januari 2011, laatste update op 10 januari 2011, 700 views

Logitech Harmony 300i

Pluspunten

• standaard design geen toeters en bellen
  • doet waar hij voor gemaakt is
  • scherpe prijs
  • binnen 5 minuten werkend

Minpunten

• indeling is wat onlogisch, maar dat is een kwestie van wennen.

Configuratie Score: 5
Waarom
ik heb op ebay een gebruikte sanyo beamer aangeschaft voor in de slaapkamer. hier zat helaas geen afstandsbediening bij. ik dacht mijn one for all kameleon 8305 hiervoor te gaan gebruiken, maar helaas geen een code die werkt.

tijdens mijn speurtocht kwam ik op de Logitech Harmony 300i uit. vooral de 30 dagen niet goed geld terug actie sprak me aan. de afstandsbediening heb ik bij bol.com besteld voor 29,99.

Installeren
Voor de installatie van de Harmony 300i is een computer met usb aansluiting en internetverbinding vereist. ik heb de batterijen in de afstandsbediening gedaan en ben ondertussen op de browser naar www.myharmony.com gegaan en heb een inlog account aangemaakt. deze liet me gelijk een download uitvoeren waarna de afstandsbediening aangesloten kon worden.

Handig
na het invullen van de merken en typenummers kwamen deze gelijk uit de database, en de apparatuur werdt gelijk in de afstandsbediening gezet. alles werkte in 1 keer. dit heb ik nog nooit eerder gehad met universele afstandsbedieningen, zeer goed dus.

Ergonomie
De 300i voelt goed aan, maar is wel wat lomp in verhouding met de meegeleverde afstandsbedieningen. van mijn andere apparatuur. helaas zit het cijferblok helemaal onderop terwijl ik dit in het midden had verwacht waar de navigatie toetsen zitten. dit is een kwestie van wennen.

Bereik
hier kan ik weinig over melden, mijn slaapkamer is net 4 meter breed en hij doet het vanuit alle hoeken.

dit is de goedkoopste oplossing als je zekerheid wil dat je spullen ondersteund zijn. vergeet one for all en al die blokker troep! deze afstandsbediening van nog geen drie tientjes verslaat een one for all van dik 100 euro!

• Sanyo PLC-XU31
  • Samsung dcb-b270r
  • Samsung HT-X7
  • Windows 7

Heb jij ook een Logitech Harmony 300i?

De indeling is verre van ideaal, maar dat zal een persoonlijke smaak zijn
( ik had liever de cijfers 'hoger' gehad, op het platte deel )

maar het instellen en configureren kan je zo gek maken als je wil, tot de sneltoetsen toe
voor de settopbox van Samsung/Ziggo moest ik wel een paar knoppen bijplaatsen, aangezien de radio er niet bij zat :) dat is nu de "live" knop ..

verder met je eens zeer goed, zeker voor deze prijs
Dat met die radio knop heb ik inderdaad ook gemerkt, en het was zo bij geprogrammeerd met de software.

ik heb de functietoets 1 hiervoor gekozen die speciaal voor dit soort toewijzingen zijn en standaard geen functies kennen.