ASRock 775V88 Review

magic_nl 21 oktober 2006, laatste update op 16 november 2010, 328 views

ASRock 775V88

Pluspunten

• goedkoop
  • stabiel
  • veel usb-poorten

Minpunten

• Verouderde chipset
  • Geen ondersteuning voor Pentium D 8xx en 9xx serie

Layout Score: 5
Dit moederbord heb ik sinds januari 2005 in gebruik. Er draait 'n Celeron D 330J op met 512Mb geheugen.

De onboard voorzieningen zijn beperkt tot sata-raid, audio en lan. Er zijn 8 usb-poorten wat het aansluiten van apparaten makkelijk maakt.

De indeling van het bord laat voldoende ruimte voor koeling.
De stabiliteit is prima. Ondersteuning van de fabrikant is beperkt, maar toch wel voldoende. Zo leverde de vraag of het mogelijk zou zijn via 'n bios update de Pentium D 8xx of 9xx serie te ondersteunen als antwoord dat Asrock daar geen plannen voor had. Andere fabrikanten (Grote broer Asus o.a.) heeft 'n bord met dezelde chipset wel van 'n dergelijk update voorzien. Maar voor de aanschafprijs kun je dat haast ook niet verwachten. Extra kaarten (wireless lan, firewire en videokaart) werken bij mij zonder problemen. De blauwe pcb-kleur is apart, maar bij komt bij alle Asrock's naar voren. Lekker herkenbaar.

Buiten dit bord heb ik ook zakelijk enkele exemplaren in gebruik met verschillende processoren (van Celeron D tot Pentium D). Tot op heden geen problemen gehad.

Vooral de prijs was voor mij interessant.

Heb jij ook een ASRock 775V88?