Specificaties Inkjet printer (Kleur) - Bekijk alle specificaties

Canon Pixma iP4850 Review

MtC 12 januari 2011, 2.482 views

Canon Pixma iP4850

Pluspunten

• printkwaliteit
  • prijs
  • performantie

Minpunten

• Geen

Muziekweergave Score: 5
Afdruksnelheid Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 5
Featureset

De Canon PIXMA iP4850 is een single purpose printer. Geen ingebouwde scanner, copier of fax dus. Je vindt er ook geen wifi of scherm op, maar wel, zoals steeds bij Canon, PictBridge.
De printer kan tweezijdig printen, en kan, mits geschikte media, op cd/dvd/bl printen.
Vooraan bevindt zich een papierlade voor 150 vellen A4. Bovenaan is nog een invoer voor 150 vellen A4. Deze invoer is eveneens bedoeld voor fotopapier.
Afmetingen van de printer zijn 431 x 297 x 153mm (B x D x H)
Er wordt gebruik gemaakt van 5 inkttanks. 4 dye (CMYK) en 1 pigment (photo black), welke inktdruppels produceren met een grootte van slechts 1 picoliter.

Afdrukkwaliteit tekst

Afdrukkwaliteit foto

De afdrukkwaliteit van foto's is werkelijk zeer goed te noemen. Op Canonpapier (zonder kleurbeheer) krijg je echter een ietwat groenige schijn tov dezelfde afdruk op Epsonpapier. Uiteraard wil je wel een printerprofiel en een gecalibreerd beeldscherm om foto's juist af te drukken.
De prints (randloos A4) zijn haarscherp.

Afdruksnelheid tekst

Nog niet getest, aangezien ik deze printer als foto printer gebruik. Tekst druk ik af op mijn Epson Stylus SX100. De ISO ESAT printsnelheden zijn met 11,0 ipm voor zwart/wit en 9,3 ipm voor kleur echter redelijk indrukwekkend.

Afdruksnelheid foto

Een 10x15 foto (randloos) is afgedrukt op een goeie 20 seconden na het "print" commando op de pc.
Een A4'tje (randloos) duurt ongeveer 2 minuten.

Inktverbruik

nog geen oordeel over, wegens inkt nog niet moeten vervangen.

Drivers en stabiliteit

Zeer goede, stabiele drivers, met een uitegbreide software suite (o.a. kalenders/fotoalbums opmaken).

Heb jij ook een Canon Pixma iP4850?

Aan degenen die een lage waardering geven zonder een reactie achter te laten:

Tips voor verbetering zijn altijd welkom.
Ik denk dat je zo'n lage rating krijgt omdat je nog niet veel over de printer kunt vertellen. Misschien kun je best eerst alle functies uittesten voordat je een review post in plaats van een paar foto's af te drukken en dan neer te pennen hoe dat gaat.
Ik heb het even lichtjes aangepast, zodat ook duidelijk wordt waarom ik het nog niet getest heb. Ik zal een dezer eens een tekst test doen, en dan uiteraard verder aanvullen.