Specificaties 27" @ 1920x1080 (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster P2770HD Zwart Review

baggerov 10 januari 2011, 2.694 views

Samsung Syncmaster P2770HD Zwart

Pluspunten

• Groot beeld, goed beeld, redelijke prijs, makkelijk in te stellen, veel mogelijkheden.

Minpunten

• Interne speakers klinken wat goedkoop, voetstuk heeft weinig mogelijkheden/voelt niet stevig.

Na jaren trouwe dienst was mijn beeldbuis monitor toe aan pensioen.

Mijn broer had mij deze monitor aangeraden. Ik heb hem nu inmiddels al bijna 3 maanden. Ik had hem destijds gekocht bij 4Launch Shop. Binnen 3 dagen had ik hem binnen.
Ik zal nu beginnen met de negatieve punten.

Nadelen:
Het is jammer dat er alleen een VGA-kabel zit bijgeleverd. Het is wel zonde om een 27" scherm op een simpele VGA-kabel aan te sluiten. Ik heb diezelfde middag nog een DVI-kabel gehaald van 5 euro.

De speakers die erin zitten zijn niet krachtig, maar klinken nog wel redelijk. Je kunt natuurlijk altijd een paar externe speakers kopen en deze erop aansluiten.

Qua hoogte- en hoekverstelling zijn er weinig mogelijkheden. Het scherm zit aan een een "massieve" voet. Deze voet kan niet bewegen. Je kunt de hoogte en de hoek dus niet veranderen, maar de monitor kan wel gemakkelijk gedraaid worden.
Bovendien is de monitor wat aan de zware kant. De voet kan het wel houden, maar het scherm staat niet helemaal recht. Het scherm leunt bij mij wat naar voren. Ik heb dit wel opgelost door er wat onder te zetten.
Natuurlijk is er ook nog de mogelijkheid om het scherm aan de muur te hangen.

Voordelen:
Het beeldkwaliteit is wel mooi en groot. Het heeft een resolutie van 1920x1080. Zeker een verbetering ten opzichten van mijn beeldbuis.

Verder is het beeld scherp en fijn om naar te kijken. Het heeft felle kleuren en een goede reactietijd. Ik heb er al een paar games op gespeeld, zonder ergens aan te ergeren. Wel is het jammer dat niet alle (oudere) games een resolutie van 1920x1080 ondersteunen.

Verder zit er een afstandsbediening bij, waardoor het schakelen tussen pc en tv makkelijk gaat. Ook gaat het instellen van de monitor er gemakkelijker door. Ook kun je zo gemakkelijk de instellingen veranderen, zoals dat irritante opstartgeluidje :)

Het heeft veel mogelijkheden als het gaat om aansluitingen. Er zit scart, HDMI, DVI, VGA en component op.

Wii en Gamecube:
Over het aansluiten van een Gamecube en Wii heb ik een opmerking. Ik heb beide apparaten geprobeerd op deze monitor en wat me opviel was dat het beeld nogal onscherp was.
Na wat onderzoek bleek dat zowel de Wii als de Gamecube allebei een lage resolutie hebben en eigenlijk een slechte kwaliteit beeld geven. Dit is dus te zien als je een tv van goede kwaliteit erop aansluit.

Ik zal deze monitor niet aanraden als je van plan bent deze alleen maar te gaan gebruiken voor de GC of de Wii.
Ik heb geen PS3 of Xbox360 getest op deze monitor.

• Samsung SyncMaster P2770HD
  • GameCube
  • Wii
  • Nvidia GTX 260
  • Windows 7

Heb jij ook een Samsung Syncmaster P2770HD Zwart?

Wat is nou precies het verschil tussen een VGA- en een DVI-kabel bij dit scherm?
Merk je dit bij het kijken van films (1080p)? Of is dit duidelijke te zien met gamen?
Even op jouw reactie dat het scherm niet kan kantelen en dat hij naar voren kan. Als je goed kijkt kun je je scherm kantelen naar onderen en naar boven, door simpel weg wat kracht te zetten, kijk maar eens goed naar de poot, die kan namelijk draaien
Ehm voor de WII en GC heb je ook Video kabel die er voorzorgt dat je scherper beeld krijgt hoe het heet weet ik even niet meer ?