Point of View Mobii Tegra Tablet 10.1" 512MB Zwart Review

rnotenboom 10 januari 2011, laatste update op 10 januari 2011, 2.089 views

Point of View Mobii Tegra Tablet 10.1" 512MB Zwart

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Aansluitingen
  • Snelheid van het tablet

Minpunten

• De market
  • Een sd kaart nodig
  • Geen voorgeinstalleerde Flash player

Bouwkwaliteit van het tablet
Over de bouwkwaliteit ben ik zeker te spreken, heb zelf de Ipad en Galaxy tab in mijn handen gehad en deze voelen zeker niet beter of slechter aan dan de Point of View.
Ook krijgt u een sleeve meegeleverd wat precies om u tablet past om het tablet krasvrij te houden.

De knoppen boven op het tablet zijn in mijn mening een beetje raar geplaats had ze liever in de rand van het tablet gezien maar dat is ieder voor zich.

Tablet zelf

Het scherm
Het scherm van het tablet is goed kleuren zijn mooi en de resolutie is gewoon goed leesbaar.
Maar zoals iedereen wel heeft is de inkijkhoek van het tablet gewoon minder, dit vind ik persoonlijk niet zo erg omdat je hem meestal toch voor jezelf gebruikt en niet om met zijn 4e een film op te kijken.

Wat het touchscreen betreft ben ik zeer tevreden, het scherm reageert op iedere aanraking en doet dit ook zonder te hakkelen of andere rare dingen.

Camera

De camera is ok niet spectaculair maar zeker ook niet slecht. Hij is natuurlijk gemaakt voor het beeldbellen maar hier is via de market "androidpit" nog geen goed werkende app voor te vinden.

Het geluid

Is oke maar niet meer dan dat, maar het is goed te doen als je even snel een filmpje van youtube wilt kijken. Ik zelf gebruik altijd een headset als ik muziek wil luisteren wat gemakkelijk is aan te sluiten door de 3,5mm plug aan de zijkant van het tablet.

De aansluitingen

Het tablet heeft een usb, hdmi en een micro sd card slot.
De USB aansluiting aan de zijkant van het tablet werkt gewoon inpluggen en een kwestie van met de meegeinstalleerde file explorer de files die u nodig heeft eraf halen, echter er zit nog een kleine fout in op moment dat u de usb stick eruit haalt en weer erin doet ziet het tablet hem niet meer, dit is makkelijk op te lossen door het tablet opnieuw op te starten.

Het micro sd card slot bied ondersteuning voor een micro sd card van maximaal 32 GB aan opslaggeheugen dit werkt zeer goed dit is gewoon een kwestie van erin doen en het werkt.

De software op het tablet

Het besturingssysteem

De Point of View loopt op Android 2.2 (froyo) met een eigen skin, deze kunt u wel uitzetten doormiddel van het instellingen menu.

De market

De market wat voorgeinstalleerd meegeleverd word is AndroidPit, deze is ter vervanging van de officele Android market erop gezet.
Echter Androidpit bied u veel minder keuze aan applicaties aan wat ik zeer spijtig vind.
Het is wel mogelijk om de officele market op het tablet te installeren maar dit moet door uzelf geinstalleerd worden en is geheel op eigen risco. Het is wel mogelijk om gewoon de .apk files vanaf het sd kaartje te installeren.

Flash

Word niet voorgeinstalleerd meegeleverd. Maar is via een .apk file gewoon te installeren. De link naar deze file staat in het volgende forum http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1438510/0

Voor de prijs van 350 euro is het een zeer goed tablet, als u de kleine minpuntjes voor lief neemt.
Het is een zeer goed en snel tablet met ruim voldoende mogelijkheden.

Heb jij ook een Point of View Mobii Tegra Tablet 10.1" 512MB Zwart?

Reactie op`t volgende :
Dit doet denken alsof het heel risicovol is om gewoon een programmatje te installeren ?
Wat heet riscovol? Een niet voorgeinstalleerd programma zou toch wel een reden hebben waarom het niet geinstalleerd is toch? met betrekking tot de market dan.
Wat applicaties betrefft is dit natuurlijk geen enkel probleem.

[Reactie gewijzigd door rnotenboom op 10 januari 2011 13:52]

Heel simpel, de ene wil het ding gebruiken als eReader, de andere niet.
Dan wil je niet dat op alle apparaten een eReader-app staat, zeker niet als je een zelfde soort overweging kan maken bij apps voor
- films kijken (er zijn geheid kopers die dat er niet mee doen, ook al zijn het er niet veel)
- muziek maken (heb op de iPad een app gezien waarmee je een pianoklavier hebt, vind ik leuk, maar boeit iemand anders mischien totaal niet)
- navigatie (ik heb al een navigatiesysteem)
- Twidroid, indien die niet te verwijderen is, voor mij een reden het ding gelijk in de vuilnisbak te mieteren.
- foto's maken (geen een van dit soort apparaten kan, ongeacht het aantal megapixels, de beeldkwaliteit halen van een dSLR, laat staan van een MF-camera, met een (verwisselbare) prime-lens.)
- Buienradar, onmisbaar voor Nederlanders, afhankelijk van woonplaats ook voor sommige Belgen, maar weinig zinvol voor Engelsen, Fransen en Duitsers (hooguit inwoners East-Anglia en grensstreek) en zinloos voor vrijwel alle overigen. Standaard installeren op taal-versie Nederlands is slechts een halve oplossing want sommige inwoners van Nederland/BelgiŽ prefereren toch een andere taal te gebruiken (bv hun moedertaal) en Nederlanders/Vlamingen in het buitenland willen mischien wel Nedrlands op hun apparaat maar geen buienradar.
- Battle for Wesnoth, Archipelago, Aevum Obscurum - mijn keuzes voor games op Android en Meamo, maar een ander boeit die games niet of speelt helemaal geen games.
Ik denk dat er zelfs mensen zijn die niet eens de browser gebruiken.

En zo valt die lijst nog veel verder uit te breiden. Standaard wil je er zo min mogelijk op, alleen dat wat essentieel is. De rest moet je eenvoudig kunnen toevogen zonder te moeten zoeken. En wat betreft die eReader-app, pietje wil app1, keesje vindt app2 fijner, in jouw optiek moeten ze er dan beide op staan, in mijn optiek geen van beide. Als ik een eReader-app wil, dan wil ik die simpelweg uit een lijstje kunnen kiezen.

[Reactie gewijzigd door BeosBeing op 18 januari 2011 09:41]

Goeie review maar ik stoor me gigantisch aan het feit dat je reageert met een d hebt geschreven terwijl het met een t moet!
Bedankt voor de tip!
Heb het meteen aangepast.
Als dat de enige spelfout zou zijn, zou het nog meevallen. Ik ben na 4 zinnen gestopt met lezen. Eerst de spellings-en grammaticacontrole nog maar eens op de tekst loslaten.
Je geeft 5 sterren voor mobiliteit en accuduur. Het eerste lijkt me logisch, een tablet is gemaakt om mobiel te zijn. Maar hoe zit het met de accuduur? Een paar getalletjes bij verschillende soorten gebruik zouden wel handig zijn.
Accuduur bijna 8 uur dat wil zeggen dat je een beetje alles doet wat je op je pc ook doet.
De flash apk installeren is echt niet risicovol.
Het wordt anders als je hem gaat flashen met een andere firmware.
Ook wil ik erbij opmerken dat het os die op de pov mobii draaid een telefoon os is en dat nog niet alles perfect werkt.
Mij bevalt hij prima en als je met de kleine irritaties kunt leven heb je voor het geld dat hij kost een leuk tablet.
Verder kun je ook de market werkende krijgen en de agenda want die werkt standaard ook niet.
Een sd kaartje is ook handig want daar werkt hij sneller van.
Wat het scherm betreft is het niet state of art maar je kunt er wel mee werken.
Het is nog even wachten op gingerbread of honeycomb en dat schijnt echt voor tablets gemaakt te zijn.
Voor verdere info zie pov topic.
Gr MisterT2006 ; getypt op een pov mobii tegra 2.
Klopt helemaal!

Nu maar hopen dat honeycomb ook op de pov mobii tegra 2 komt(waar ik overigens wel van uit ga)