ASRock K7S8X Review

Joen 19 april 2005, 340 views

ASRock K7S8X

Pluspunten

• 6x USB 2.0
  • Voldoende uitbreidingsmogelijkheden met 5 PCI-sloten.
  • 2 S-ATA aansluitingen aanwezig, maar ook gewoon 2 IDE aansluitingen
  • LAN en geluid onboard:geen gehannes met extra kaarten
  • Goede prijs/kwaliteitsverhouding

Minpunten

• Sommige hardware werkte vooral in het begin niet goed, vermoedelijk vooral softwarematig.

Layout Score: 4
Ik heb dit bord nu ongeveer 1,5 jaar en werkt op dit moment goed.

In het begin kreeg ik nogal vaak blauwe schermen door de slechte drivers van de onbaord geluidskaart en gebeurde er nog wel eens andere vage dingen die ik me neit exact meer kan herinneren, maar denk maar ind e riochting van niet voleldig opstarten, toetsenbord werkt ineens niet bij het Windows 2000 inlogscherm, etc. Vreemd genoeg lostte de meeste problemen zich uit zich zelf van zelf op. :?

Tevens had de LAN moeite om normaal actief te blijven: ik kreeg na het inloggen op Windows 2000 een "knipperlicht" verbinding: dan weer wel en dan weer neit een verbinding en dat gebeurde om de seconde. Dat terwijl de lampjes op mijn ADSL modem voor die netwerkverbinding naar mijn PC uit bleven. Zoals hier boven omschreven lostte ook dit probleem uit zich zelf op.

Met 5 PCI-sloten bied het bord voldoende uitbreidingssloten. Op dit moment gebruik ik ze neit, maar ik vind eht altijd fijn als er voldoende uitbreidingsmogelijkheden zijn. LAN en geluid zitten onboard wat ik ook handig vind: geen gehannes met losse PCI-kaarten.

USB-aansluitingen vind ik ook voldoende: 4 aan de achterkant en interne pin-headers waarmeeik op dit moment nog 2 USB poorten aan de voorkant van mijn kast kon creëren. Allen zijn USB 2.0.

Ik vind het "veiligheidsschuifje" voor de AGP-kaart wel irritant: het is vrij stug te verschuiven en zit vlakbij het geheugen.

Ik vind de prijs - kwaliteit verhouding zeer goed en het bord is zeker aan te raden als je iets goedkoops zoekt waar je niet al te extreme dingen (lees: ver overclocken) mee wilt gaan doen.

Heb jij ook een ASRock K7S8X?