Specificaties Niet gestabiliseerd met een filtermaat van 52mm - Bekijk alle specificaties

Nikon AF 50mm f/1.8D Review

Tees 1 maart 2008, 1.457 views

Nikon AF 50mm f/1.8D

Pluspunten

• Prijs-kwaliteit verhouding
  • Zeer scherp!
  • Bouw (ondanks plastic erg solide)
  • AF-snelheid

Minpunten

• Meedraaiende scherpstelring
  • Wat lawaaiige AF

AF-snelheid Score: 5
Lens flare Score: 4
Vignettering Score: 5
Chrom. abberratie Score: 5
Vervorming Score: 5
Scherpte (stopped) Score: 5
Scherpte (open) Score: 5
Handling Score: 4
Ik gebruik deze lens vooral (op een D70s) voor binnenfotografie vanwege het grote diafragma en ik moet zeggen dat 'ie heerlijk bevalt!
Het is nogal wennen aan het formaat, zo klein en licht als deze lens is, je kan de lens niet echt goed meer vastpakken en daardoor moet ik m'n linkerhand wat anders plaatsen dan ik gewend ben

Maar wat een ragscherpe foto's komen uit dit lensje! Heerlijk kleine scherpte-diepte, wat natuurlijk wel wat lastig is met scherpstellen, maar verder ideaal is.

De AF-snelheid is prima in orde, vergelijkbaar met de 18-70 AF-S. Grootste nadeel van deze lens is in mijn ogen dat de scherpstelring meedraait, wat het vastpakken van de lens nog verder bemoeilijkt.

Al met al een prima lens voor het geld dat je ervoor neerlegt en een zeer goede gelegenheid om te wennen aan het schieten met primes!

Heb jij ook een Nikon AF 50mm f/1.8D?

Op welke camera heb je deze gebruikt? Maybe wel handig om erbij te vermelden :)
""""vooral (op een D70s) voor binnenfotografie """"
In de tekst staat al: meestal een D70s (Nikon D-SLR)