Weezy Bluetooth Music Receiver Review

KabelSpaghettiNewbie 7 januari 2011, laatste update op 7 januari 2011, 1.933 views

Weezy Bluetooth Music Receiver

Pluspunten

• Goede geluidskwaliteit
  • Redelijke afstand (10+ meter met een Iphone)
  • Pre-set geluidsstanden

Minpunten

• Erg prijzig
  • Handmatig opnieuw aanzetten als de stroom er af is geweest.

Weezy

De Weezy is een Bluetooth Music Receiver. Dit houdt in dat je met Bluetooth je mobiele apparaat (IPhone, IPad, Android etc.) kan koppelen aan je versterker. Wij hebben de Weezy besteld op de officiŽle website voor 78 euro. Hij is van Italiaanse makelarij maar de officiŽle website is ook in het Engels te bekijken. De Weezy is natuurlijk ook te bestellen op wat andere diverse webshops. Vanaf de officiŽle website wordt hij alleen verzonden naar Europese landen.

Het apparaat doet precies wat hij moet doen, hij is makkelijk in gebruik en erg praktisch. Het geluid wordt erg helder gestreamd en over de mogelijke afstand valt ook niet te klagen. Maar weegt de handigheid van het apparaat op tegen het prijskaartje? 78,- euro is erg veel geld voor iets wat je in feite alleen maar gebruikt om een draad te vervangen.

De Bluetooth Music Receiver komt in vier kleuren en hij ziet er uit als een kleine sinaasappelpers. De draad van de adapter is lang genoeg om hem ergens op te zetten. Een nadeel van de Weezy is echter dat wanneer je de stroom van de adapter af hebt gehaald, je hem eerst handmatig weer aan moet zetten voordat er gekoppeld kan worden. Naast de ‘aan en uit’ knop heeft de Weezy nog een knop. Deze knop wisselt tussen vier pre-set geluidsstanden (uit, zacht, middel, hard).

Je kan de Weezy makkelijk aansluiten door middel van de meegeleverde kabels. Hij kan bijvoorbeeld in je versterker met de RCA of zelfs in je computer door middel van line-in (3,5mm jack plug) of de microfoon aansluiting.

De Weezy geeft met een blauw lampje aan wat de status is van het apparaat: Knipperend is niet gepaard en constant is wel gepaard. Het paren is erg makkelijk en hij kan negen gepaarde apparaten onthouden. Er is natuurlijk wel maar ťťn actieve verbinding mogelijk. De Weezy gebruikt een a2dp bluetooth profiel. De Weezy weegt maar 50 gram en is erg klein (85*85*50 mm).

In de doos
  • de Weezy zelf
  • de Adapter
  • 3.5 mm audio cable jack 3,5 mm to 2*RCA van 120 cm
  • 3.5 mm jack plug male naar 2*RCA male van 120 cm

Een Bluetooth Music Receiver is een gadget die niet hoort te ontbreken uit het arsenaal van een multimediafanaat maar met deze kosten is het misschien beter om toch maar een kijkje te gaan nemen naar het Belkin equivalent.

Link voor de video

Heb jij ook een Weezy Bluetooth Music Receiver?

78 euro duur??
Dan vraag ik me zeer ernstig af wat de geluidskwaliteit is en waar 'kabel spaghetti' tevreden mee is
Ik heb voor mijn W7 pc een american audio pro draadloze USB geluidskaart van 200 euro
Deze is geschikt voor high end audio en het geluid is super en daar gaat het toch om...?
Het lijkt er op (gezien alles wat ik gelezen heb) dat een Bluetooth apparaat dat op dit moment niet kan bereiken
Jammer, want ik heb een iPad gekocht en zou graag draadloos mijn mp3 op mijn high end stereo willen luisteren zonder mijn pc aan te hoeven hebben.
Een dergelijk apparaat lijkt nog niet op de markt te zijn, maar ik blijf zoeken
We hebben het dan bijv. over mp3 van 320kb/s ter info
Op zich geen slechte review, jammer dat de opzet van de tekst meer klinkt als een promotietekst op een webpagina dan een daadwerkelijke semi-objectieve review. Probeer wat meer concrete data te geven, hoe is de geluidskwaliteit van bijvoorbeeld dezelfde cd via je iPhone en via de CD/DVD/BluRay Speler? Hoeveel meter kun je weg gaan staan, en verslechtert dan het signaal of valt het in ťťn keer weg ;).

Daarnaast zijn een paar foto's natuurlijk altijd meer dan welkom, en helpen altijd mee voor een hogere sterrenscore van je review. :)

Dit alles, voorzover niet duidelijk is puur opbouwend bedoeld om je review inhoudelijk te verbeteren ;)