Specificaties Digitale radio met WiFi - Bekijk alle specificaties

Archos Arnova Web-Radio & TV Review

emailjunkie 7 januari 2011, laatste update op 7 januari 2011, 4.643 views

Archos Arnova Web-Radio & TV

Pluspunten

• Betaalbaar, leuk handig multimedia apparaatje.

Minpunten

• De 4 AA batterijen zijn vreselijk snel leeg. Dus het lekker in de tuin zitten en naar muziek of web tv kijken word wel kostbaar.
  • Bij gebruik van de mini usb adapter als voeding moeten de batterijen worden verwijderd. Misschien toch een haspeltje mee het terras op?
  • Het verkleinen van je JPEG`s om ze weer te kunnen geven via het ingebouwde 2GB geheugen.
  • Shoutcast werk niet?
  • Nog geen updates voor de firmware aanwezig...

Geluidskwaliteit Score: 4
Bij IBood kwam dit grappige gadget voorbij. Dit is mijn 2e review, so be gentle...

Eigenlijk zocht ik een luidsprekersetje om op vakantie mijn mp3 s van mijn smartphone in stereo weer te geven, maar voor dit iBood prijsje dacht ik dan maar een heel luxe wekkerradio ;)

Ik heb er 2 besteld, helaas was 1 ervan een DOA. :'(

Na het uitpakken heb ik 4 alkaline batterijen geplaatst, het lipje wat de batterij tegen ontladen beschermt uit de afstandsbediening getrokken. Hierna het apparaat via de afstandsbediening ingeschakeld, wat overigens samen met het scrollen etc. ook op het apparaat zelf kan. Er word tevens een lader met mini usb bijgeleverd. Zie bij de negatieve eigenschappen opmerking hierover.

Na inschakeling een kort Arnova bootscherm waarna het scherm met de diverse submenu`s tevoorschijn komt .Als eerste natuurlijk het apparaat aan mijn draadloze netwerk toegevoegd wat bij mij vlekkeloos ging met WPA2 beveiliging. Hierna kon ik de grote hoeveelheid web tv stations en de web radio stations op genre of op land gaan zoeken, deze kun je door middel van de fav button op de afstandbediening opslaan in een favorieten menu.Helaas loopt het beeld niet synchroon met het geluid.

Hopelijk komt hier ooit een firmware update voor.Ik heb overigens maar een kleine woning waarin hij in alle 4 de ruimten gewoon goede ontvangst had. Verder in het menu kom je ook pod cast en shoutcast menu`s tegen, jammer dat ik de shoutcast niet werkend kreeg.

UPNP werkt ook redelijk goed. Je mp3 verzameling en de wat kleinere AVI, MPEG4, FLV bestanden speelt ie goed af.

Op het ingebouwde 2 GB geheugen welke je via een mini usb via je pc kunt benaderen kun je mp3`s, AVI, MPEG4, FLV ,JPEG, PNG, GIF bestanden zetten, wel jammer dat de JPEG bestanden moeten worden verkleind om ze te tonen.

De Arnova Archos heeft verder een mini jack line in en line out dus je kant het apparaat aansluiten op bijvoorbeeld je telefoon om daarmee je bestanden daar vanaf te laten spelen. Er zit een sd kaartlezer in die tot 32 GB ondersteunt, leuk en makkelijk voor op vakantie bijvoorbeeld.
Er was waarschijnlijk ook een versie bedacht met een ethernet aansluiting aangezien die er zo te zien eigenlijk op had gemoeten.

Verder zit er een alarmklok op met 2 in te stellen tijden welke wekelijks en dagelijks kunnen worden ingesteld. Met de op de interne 2 GB opgeslagen bestanden kun je gewekt worden met bijvoorbeeld mp3 of een filmpje.

Filmpje naar een Duitse review: http://www.youtube.com/watch?v=xidc-nrmF_Q

Leuke gadget voor bijvoorbeeld tv of muziek op het toilet, tijdens het afwassen etc. hij gaat zeker mee op vakantie!

Heb jij ook een Archos Arnova Web-Radio & TV?

pakt hij niet gewoon oplaadbaare AA batterijen?