Conceptronic NAS media storage CH3MNAS Review

wimandkickingNewbie 6 januari 2011, 3.685 views

Conceptronic NAS media storage CH3MNAS

Pluspunten

• mooie kast
  • eenvoudige hard- en software installatie
  • goede nederlandse handleiding
  • stil
  • goedkoop
  • doet wat er over verteld wordt door conceptronic. muv snelheid

Minpunten

• trage overdrachtsnelheid

Sinds 2 weken deze conceptronic C3MNAS aangeschaft om in eerste instantie te gebruiken als opslag voor foto's en muziek zodat ik de foto's via mijn PS3 kan bekijken en de muziek via mijn ook net aangeschafte internet radio Philps NP2500. de initiele installatie ging vanzelf en ik had ook heel snel de NAS zichtbaar in mijn netwerk. Gezien de mogelijkheden wilde ik al snel ook mijn documenten zichtbaar maken op mijn werkpc maar die pc is in mijn netwerk afgeschermd. Daarom op deze pc een ftp server geinstalleerd en ook in de NAS ingesteld. Probleem opgelost ik kon nu ook vanaf mijn werkpc de benodigde documenten ophalen. (en ook de films,foto's en mp3 downloaden) met behulp van de op internet aanwezige installatiehandleiding de funplug geinstalleerd en vervolgens ook de netwerk twonkymedia server geinstalleerd (ik had bij de NP2500 een licentie gekregen voor de daarbij geleverde Twonkymediaserver voor PC). Deze licentie werkte ook voor de netwerk Twonky dus geen trial van 30 dagen maar gelijk helemaal klaar.
Ik heb echt totaal geen verstand van linux, ubuntu of wat ook maar te maken heeft met deze programmatuur, maar door het nauwkeurig volgen van de handleiding om eerst de funplug en daarna de netwerktwonkymedia server te volgen was dit ook een fluitje van een cent.
De mogelijkheden van deze NAS voldoen hierdoor nog beter dan verwacht/gehoopt. Gezien de overdrachtsnelheid van de NAS heb ik wel al mijn MPEG-4 films naar een kleiner formaat moeten converteren, hierdoor kan ik ook zonder schokken de vakantiefilms goed bekijken op mijn PS3 en HD-TV
Ik heb de NAS op mijn slaapkamer staan, tot op heden heb ik totaal geen last van irritant gezoem van de ventilator. dus de noodzaak om een andere lokatie te zoeken is er niet.
Ik zou deze NAS aan iedereen aanraden, ik ben er tot op heden uitermate tevreden over.

Heb jij ook een Conceptronic NAS media storage CH3MNAS?

trage overdrachtsnelheid?

Hoe traag is traag?
bij mij is het max 7Gb/s met een raid 0 opstelling. Is wel traag naar mijn idee
7MB/s bedoel je ws. Dat is niet heel snel, maar dat kun je ook niet verwachten voor die prijs.
misschien netwerk upgraden naar gigabit lan ?
Als deze nas qua snelheid vergelijkbaar is met de CH3SNAS, dan gaat dat niet veel uitmaken. Die kan namelijk niet harder dan 15-20MBps...
7 Gb/s kunnen je schijven niet aan. Lijkt me dan ook wat pecovak zegt 7MB/s.

Wat voor bekabeling heb je? Dit moet veel sneller kunnen namelijk.
Gigabit met de handrem op ;)