Repeat Prince Zwart Review
Het verhaal blijkt groter dan het product.
Pluspunten
communicatie met klantenservice is vlot en direct, persoonlijk en vriendelijk hoofdtelefoon "Prince" is degelijk gebouwd geluidskwaliteit is goed speelse verpakking heldere assemblage instructie in de doos
Minpunten
ANC is niet indrukwekkend De ANC micro's oversturen reeds bij bescheiden geluidspieken de bediening van de hoofdtelefoon via de knoppen aan de onderzijde van de schelpen is vervelend De etui is niet inclusief in de prijs (€25,00) De oorkussens wijken bij kleine bewegingen van het hoofd waardoor er regelmatig lawaai naar binnenkomt Duurzaamheid als verkooppraat is greenwashing
Eindoordeel
Plus:
- communicatie met klantenservice is vlot en direct, persoonlijk en vriendelijk
- Hoofdtelefoon "Prince" is degelijk gebouwd
- speelse verpakking
- heldere assemblage instructie in de doos
- geluidskwaliteit is goed (maar niet beter dan voordeligere concurrenten).
Min:
- ANC is niet indrukwekkend. Concurrenten in dezelfde prijsklasse (bijv. Sennheiser, Sony en Bose) presteren aanmerkelijk beter.
- Hoewel het draagcomfort goed is wijken de oorkussens bij kleine bewegingen van het hoofd waardoor er regelmatig lawaai naar binnenkomt. Erg irritant. (Maar waarschijnlijk heb ik een raar atypisch hoofd?!)
- De ANC micro's oversturen reeds bij bescheiden geluidspieken. (In mijn geval tijdens een rit met een bestelbus. Een oneffenheid in het wegdek was genoeg om de ANC van slag te brengen en een storende plofklank te horen.)
- de bediening van de hoofdtelefoon via de knoppen aan de onderzijde van de schelpen is vervelend. De kleine knopjes zijn op de tast moeilijk vindbaar en vervolgens lastig in te drukken. De concurrentie heeft met een goed doorontwikkelde touch-bediening op de oorschelpen en degelijke instellingsmogelijkheden per app geen tegenstander aan de Prince.
- De etui is niet inclusief in de prijs (€25,00). Een ANC hoofdtelefoon is gemaakt om mee op pad te nemen. Een etui hoort dan bij de standaard uitrusting... (vind ik)
Conclusie:
Hoewel het modulaire concept sympathiek klinkt, is het voor mij enkel een mooi verhaal om de hoofdtelefoons aan de man/vrouw te brengen. Als bedrade versie zonder ANC zullen ze in een studio-omgeving prima functioneren. De professionele studiomerken (Sennheiser, Beyerdynamic, AKG, Sony, etc.) hebben echter allemaal prachtige pretentieloze "industry standard" hoofdtelefoons in hun portfolio die allemaal - al tientallen jaren - evengoed of beter presteren qua geluidskwaliteit (neem de populaire Beyerdynamic DT serie die reeds sinds de jaren 60 in productie is) en veel comfortabeler zitten, zonder geluid van buiten naar binnen of andersom te lekken.
Het duurzaamheids-idee is een mooi verhaal, maar voor de klant niet te verifiëren. ("Wij van WC-eend...")
Reviewers zouden niet klakkeloos deze verkooppraat moeten na-papegaaien. Mijn bedrade AKG werkpaard is bijna 20 jaar oud. Het ding functioneert als op dag 1. Met dezelfde kabel, met dezelfde heerlijk zachte ear pads
Met andere woorden: wil je duurzaam zijn, MAAK DAN DINGEN DIE ÜBERHAUPT NIET STUK GAAN! Bij het lezen over "pluspunten" zoals: goede service bij reparatie" raak ik dan ook lichtelijk geïrriteerd.
Ik ben op zoek naar een hoofdtelefoon die dienst kan doen als reference monitor, maar óók een toffe ANC heeft. Helaas valt de (huidige) Prince voor mij af. Wellicht is een toekomstig model wel bij de tijd.
musicus, audio designer
- communicatie met klantenservice is vlot en direct, persoonlijk en vriendelijk
- Hoofdtelefoon "Prince" is degelijk gebouwd
- speelse verpakking
- heldere assemblage instructie in de doos
- geluidskwaliteit is goed (maar niet beter dan voordeligere concurrenten).
Min:
- ANC is niet indrukwekkend. Concurrenten in dezelfde prijsklasse (bijv. Sennheiser, Sony en Bose) presteren aanmerkelijk beter.
- Hoewel het draagcomfort goed is wijken de oorkussens bij kleine bewegingen van het hoofd waardoor er regelmatig lawaai naar binnenkomt. Erg irritant. (Maar waarschijnlijk heb ik een raar atypisch hoofd?!)
- De ANC micro's oversturen reeds bij bescheiden geluidspieken. (In mijn geval tijdens een rit met een bestelbus. Een oneffenheid in het wegdek was genoeg om de ANC van slag te brengen en een storende plofklank te horen.)
- de bediening van de hoofdtelefoon via de knoppen aan de onderzijde van de schelpen is vervelend. De kleine knopjes zijn op de tast moeilijk vindbaar en vervolgens lastig in te drukken. De concurrentie heeft met een goed doorontwikkelde touch-bediening op de oorschelpen en degelijke instellingsmogelijkheden per app geen tegenstander aan de Prince.
- De etui is niet inclusief in de prijs (€25,00). Een ANC hoofdtelefoon is gemaakt om mee op pad te nemen. Een etui hoort dan bij de standaard uitrusting... (vind ik)
Conclusie:
Hoewel het modulaire concept sympathiek klinkt, is het voor mij enkel een mooi verhaal om de hoofdtelefoons aan de man/vrouw te brengen. Als bedrade versie zonder ANC zullen ze in een studio-omgeving prima functioneren. De professionele studiomerken (Sennheiser, Beyerdynamic, AKG, Sony, etc.) hebben echter allemaal prachtige pretentieloze "industry standard" hoofdtelefoons in hun portfolio die allemaal - al tientallen jaren - evengoed of beter presteren qua geluidskwaliteit (neem de populaire Beyerdynamic DT serie die reeds sinds de jaren 60 in productie is) en veel comfortabeler zitten, zonder geluid van buiten naar binnen of andersom te lekken.
Het duurzaamheids-idee is een mooi verhaal, maar voor de klant niet te verifiëren. ("Wij van WC-eend...")
Reviewers zouden niet klakkeloos deze verkooppraat moeten na-papegaaien. Mijn bedrade AKG werkpaard is bijna 20 jaar oud. Het ding functioneert als op dag 1. Met dezelfde kabel, met dezelfde heerlijk zachte ear pads
Met andere woorden: wil je duurzaam zijn, MAAK DAN DINGEN DIE ÜBERHAUPT NIET STUK GAAN! Bij het lezen over "pluspunten" zoals: goede service bij reparatie" raak ik dan ook lichtelijk geïrriteerd.
Ik ben op zoek naar een hoofdtelefoon die dienst kan doen als reference monitor, maar óók een toffe ANC heeft. Helaas valt de (huidige) Prince voor mij af. Wellicht is een toekomstig model wel bij de tijd.
musicus, audio designer
Beoordeel deze review:
Reacties (1)
Bedankt voor je uitgebreide en eerlijke feedback! We zijn blij dat je de communicatie met onze klantenservice, de bouwkwaliteit van de "Prince" en de geluidskwaliteit positief hebt ervaren. Jammer om te horen dat je ons concept als greenwashing beschouwt; dit is namelijk absoluut niet het geval. Wij proberen juist dit fenomeen tegen te gaan met onze organisatie! We ontwerpen onze producten om zo lang mogelijk mee te gaan, zoals je aangeeft, omdat we anders nooit 'free repairs forever' zouden kunnen garanderen.
Wat betreft de ANC-prestaties vinden we het jammer dat deze niet aan je verwachtingen voldeden. De geluidspieken die je hebt ervaren zijn echter niet normaal, wat erop kan wijzen dat er mogelijk iets defect was aan de klankkast. Onze excuses hiervoor.
Het is ook zeker niet de bedoeling dat de koptelefoon door kleine bewegingen afvalt of verschuift, vooral niet met onze speciaal ontworpen ovale oorschelpen. Zou het kunnen dat de hoofdband misschien niet strak genoeg stond?
Verder begrijpen we dat de bedieningsknoppen wat gewenning kunnen vereisen in vergelijking met andere koptelefoons. Het is ook begrijpelijk dat het jammer is dat de etui niet standaard bij de koptelefoon is inbegrepen.
Nogmaals bedankt voor je waardevolle feedback. We hopen dat je ons in de toekomst een tweede kans wilt geven.
Met vriendelijke groet,
Repeat Audio
Wat betreft de ANC-prestaties vinden we het jammer dat deze niet aan je verwachtingen voldeden. De geluidspieken die je hebt ervaren zijn echter niet normaal, wat erop kan wijzen dat er mogelijk iets defect was aan de klankkast. Onze excuses hiervoor.
Het is ook zeker niet de bedoeling dat de koptelefoon door kleine bewegingen afvalt of verschuift, vooral niet met onze speciaal ontworpen ovale oorschelpen. Zou het kunnen dat de hoofdband misschien niet strak genoeg stond?
Verder begrijpen we dat de bedieningsknoppen wat gewenning kunnen vereisen in vergelijking met andere koptelefoons. Het is ook begrijpelijk dat het jammer is dat de etui niet standaard bij de koptelefoon is inbegrepen.
Nogmaals bedankt voor je waardevolle feedback. We hopen dat je ons in de toekomst een tweede kans wilt geven.
Met vriendelijke groet,
Repeat Audio
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/1922692/crop6446650f3abfa_cropped.jpg?f=community)