ASUS TA-210 Review
Een tijd geleden deze kast gekocht (zonder voeding) als vervanging voor mijn lelijke oude witte kast.
Deze kast heeft het voordeel dat alles achter zwarte klepjes zit, dus het inbouwen van mijn witte optische drives was dan mogelijk, zonder dat de kast er visueel op achteruit gaat.
Om de optische drives te installeren, moet je de voorkant eraf halen.
Dat gaat snel door een paar clipjes los te duwen.
Ik heb wel het metalen stripje van het openingsmechanisme in de kast voor de drive moeten verbuigen, anders raakte deze de toets op de drive niet.
Een enkele keer blijft het raampje openstaan als de lade zich terugtrekt.
Het klepje om bij de reset knop en de floppydrives te komen is te gammel, daar hadden ze wel iets beters op kunnen verzinnen.
Binnenin de kast is alles standaard. Geen speciale uitneembare dingen of sledes. De metalen randen zijn allemaal omgebogen, dus je haalt je handen nergens aan open.
De al ingebouwde fan is een lawaaipapagaai, deze heb ik dan ook niet aangesloten.
De kast is vrij open van de zijkant, goed voor de koeling, slecht voor het geluidsvolume.
Verder zijn de mogelijkheden voor extra fans ook aanwezig.
2x80 aan de achterzijde, en 1x80 aan de voorzijde om de harde schijven te koelen. Deze...
Pluspunten
mooi design afgewerkte randen binnenin usb/FW/audio aansluitingen aan de voorkant klepjes voor de bovenste 2 drives
Minpunten
klepje voor floppybays te gammel
Eindoordeel
Deze kast heeft het voordeel dat alles achter zwarte klepjes zit, dus het inbouwen van mijn witte optische drives was dan mogelijk, zonder dat de kast er visueel op achteruit gaat.
Om de optische drives te installeren, moet je de voorkant eraf halen.
Dat gaat snel door een paar clipjes los te duwen.
Ik heb wel het metalen stripje van het openingsmechanisme in de kast voor de drive moeten verbuigen, anders raakte deze de toets op de drive niet.
Een enkele keer blijft het raampje openstaan als de lade zich terugtrekt.
Het klepje om bij de reset knop en de floppydrives te komen is te gammel, daar hadden ze wel iets beters op kunnen verzinnen.
Binnenin de kast is alles standaard. Geen speciale uitneembare dingen of sledes. De metalen randen zijn allemaal omgebogen, dus je haalt je handen nergens aan open.
De al ingebouwde fan is een lawaaipapagaai, deze heb ik dan ook niet aangesloten.
De kast is vrij open van de zijkant, goed voor de koeling, slecht voor het geluidsvolume.
Verder zijn de mogelijkheden voor extra fans ook aanwezig.
2x80 aan de achterzijde, en 1x80 aan de voorzijde om de harde schijven te koelen. Deze fan moet dan zijn lucht halen uit een spleet aan de onderkant van het front. Er is geen filter meegeleverd.
Reacties (4)
Mooie nick! Honda forever!!
btw geen foto'tjes?
Mooie kast
Sorry hoor, maar wat een k*t kast. Alles is echt supergammel. Totaal niet wat je van Asus verwacht.
Mijn laptop van asus is degelijk en strak. Deze kast vind ik persoonlijk echt zooi. Je buigt alles zo dubbel en de klepjes en knopjes hangen maar net vast in de kast. Hij is dan ook na 6maanden alweer de deur uit gegaan. Vervangen door een TT kast (Wat ook zooi 1ste klas is).
Ik heb zelf echt een stevige kast, die jij met een tang amper kan buigen, zo hard is het metaal.
Wat is wil zeggen is dat dit niet echt een duidelijk beeld geeft. Oke voor jou misschien een leuke kast maar vind hem persoonlijk echt troep (hij is wel mooi hoor).
Verder leuke survey en plezier met de kast
Tuurlijk zullen er betere zijn, maar daar zit ook een prijskaartje aan die het mij niet waard is.
Als je eenmaal alles hebt ingebouwd, dan heb je toch geen last meer van (in jouw ogen) te makkelijk buigbare metaaldelen.
Het enige wat een beetje gammel blijft in het normale gebruik is het klepje van de floppydrive, maar zeg nou zelf, hoe vaak gebruik je die nog tegenwoordig?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn