Transcend JetFlash 600 32GB Zwart Review

TheSeb 5 januari 2011, laatste update op 5 januari 2011, 867 views

Transcend JetFlash 600 32GB Zwart

Pluspunten

• Snel
  • Grote opslagcapaciteit
  • Relatief klein

Minpunten

• Los dopje, kan je kwijtraken
  • Na 3 weken defect, vervangen onder garantie

Sinds ongeveer een maand heb ik deze USB-stick in gebruik, en ik ben er tot nu toe redelijk tevreden over. Deze USB-stick is op dit moment één van de goedkoopste USB-sticks van 32GB die verkrijgbaar zijn. De lees- en schrijfsnelheden, niet onbelangrijk bij een stick van 32GB, zijn behoorlijk goed. De stick haalt de opgegeven snelheden van 32MB schrijven en 18MB lezen net niet, maar het verschil met de gemeten snelheden is niet veel (30MB / 17MB, zie ook de benchmark). Ook is de stick behoorlijk klein, zeker voor een stick met deze capaciteit. Het dopje om over de USB-aansluiting te doen klikt redelijk goed vast, maar zit niet aan de stick zelf vastgemaakt. Hierdoor zou je het dopje kunnen verliezen.

Ik heb geen noemenswaardige problemen met de stick gehad, tot ongeveer een week geleden. Geen enkel besturingssysteem herkende de USB-stick meer (Win XP / 7, Ubuntu 10.10), en lezen en schrijven naar de stick lukte dus ook niet meer. Transcend geeft echter "lifetime warranty", dus er werd gelukkig niet moeilijk gedaan over de garantie. Hopelijk is dit gewoon een productiefout geweest, en blijft deze het gewoon doen.

Heb jij ook een Transcend JetFlash 600 32GB Zwart?