Specificaties 1TB 2.5" HDD met USB 3.0 - Bekijk alle specificaties

WD Elements Portable 1TB Zwart Review

Creadion 4 januari 2011, 8.926 views

WD Elements Portable 1TB Zwart

Pluspunten

• Usb-powered
  • Klein
  • Veel opslagruimte
  • Handig in gebruik

Minpunten

• Geen echt negatief punt, maar ik vergeet 'm nog wel is doordat die zo klein is (als ik haast heb)

Mobiliteit Score: 5
Een zeer goede harde schijf voor deze prijs, zelf heb ik altijd al vertrouwen in Western Digital gehad al moet ik zeggen dat ik bij deze schijf nog wel mijn twijfels had (ivm met Smartware).

Ik heb veel gehoord over Smartware op WD schijven die niet goed functioneerde, op deze schijf zit verder geen Smartware of gekke dingen, hij moet zichzelf wel eerst even installeren (en bepaalde functies?) als je hem inplugt, maar tot nu toe heeft hij op elke pc z'n werk gedaan!

Zeker een goede schijf voor de prijs en natuurlijk is het fijn dat die klein Ún usb powered is, dit zie je niet vaak bij 1tb schijven.

Ik weet helaas verder niks over benchmarks te vertellen maar volgens mij is dit in voorgaande reviews al gedaan.

Heb jij ook een WD Elements Portable 1TB Zwart?

Dat is bij bijna elke moderne harde schijf. Na een x-aantal minuten raken ze in stand-by.
Zelf heb ik willekeurige externe schijven aan mijn nas hangen en dan duurt het ook erg lang voordat de hele boel is "opgespint".
ik hoor op verschillende fora (eigenlijk dus lees) dat de schijf na 5 seconden inactiviteit op stanb-by gaat en de programmatuur die de schijf will accessen hangt en soms zelfs crashed. muziek afspelen kan alleen met een 7000ms buffer omdat het anders niet werkt. klopt dat? of hebben ze dat nu ondertussen al verholpen
Ik werk hiermee op school en thuis, open gewoon bestanden van bijvoorbeeld Photoshop en Premiere op deze schijf. (alle bestanden van school gebruik en bewerk ik op deze schijf)

Wat wel zo is is dat hij soms inderdaad even 5sec moet laden na inactiviteit, maar hier heb ik meestal geen last van aangezien de schijf altijd wel iets te doen heeft :P (denk ik)

Moet er wel bij zeggen dat de schijf de afgelopen tijd wel is 'vast wil tikken', de eerste keer schrok ik ervan, maar de 2e en 3e keer verhielp het al door de usb eruit te halen en er weer in te doen.
Kan je me meer vertellen over of deze schijf partities bevat met software die je niet kan verwijderen?? Dit heb ik namelijk al eens op een eerdere schijf gehad en was erg vervelend.

Ik wil gewoon een groot datavolume :)
Een totale grootte van 931GB hier. Ik kan me herinneren dat ik inderdaad ook de WD smartware troep bij het aanschaffen er niet op wou, en heb hier nu ook geen last van.

Zover ik weet ook geen format o.i.d gedaan, kan wel zijn dat er nog een andere partitie op staat maar die is mij tot nu toe nog niet opgevallen :P
Oke top! Software die op de hoofdpartitie staat is geen probleem.

Voorheen een schijf gehad die 2 partities had, een daarvan deed zich voor als CD en kon dus met geen mogelijkheid geformateerd of verwijderd worden. Ik werd na 1 dag al gek van de autoplay opties die telkens omhoog kwamen..

Meteen omgeruild na die ene dag :P
Had ik eerst ook op een kingston USB stick, met een handig tooltje (weet niet meer welke) kon ik gewoon de partities verwijderen en 1 NTFS partitie aanmaken. Ik haat het altijd als ze software zetten op een nieuwe HDD/USB stick.
is deze versie usb 3.0?
Dat is inderdaad een instinker! De aangeboden versie verschilt per winkel!

Vraag het model # op of zoek of het er bij staat:

WDB PCK 0010BBK = usb 2.0 EN 3.0
WDB ABV 0010BBK = usb 2.0
Heeft de usb kabel 1 of 2 poorten op de pc nodig? (sommige hebben 2 nodig voor de hoeveelheid stroom)
Correctie; want dat is namelijk niet zo.

Het is afhankelijk welk type USB je hebt.

1tje voor als je USB 2.0 of hoger gebruikt.
2 als je USB 1.0 of 1.1 gebruikt.