Specificaties 16GB microSDHC, 0,744 per GB - Bekijk alle specificaties

Kingston microSDHC 16GB Class 4 + 2 Adapters Review

p0st 4 januari 2011, laatste update op 4 januari 2011, 1.737 views

Kingston microSDHC 16GB Class 4 + 2 Adapters

Pluspunten

• Ruim 2x sneller dan de richtlijn
  • Goede Prijs-Kwaliteit Verhouding
  • Levenslange Garantie

Minpunten

• Nog geen gevonden!

Na ongeveer een jaar lang een 8GB MicroSD kaartje van Nokia (Class 6, zie foto) gebruikt te hebben, vond ik het tijd voor een 16GB variant omdat ik mijn muziek/foto's/video's er niet allemaal meer op kwijt kon. In de Pricewatch op zoek gegaan naar een geschikte kandidaat (goede prijs-kwaliteit verhouding) waardoor ik uitkwam op deze Kingston Class 4, welke ik voor 29,90 bij Digitalsonline besteld heb.

Uiterlijk en Vergelijking Afmetingen
Het microSD kaartje werd netjes de volgende dag afgeleverd in een bubbeltjesenvelop. Verpakt in de standaard Kingston verpakking met erbij 2 adapters. Op onderstaande foto zie je het kaartje in vergelijking met de (SD) adapter, mijn andere Nokia kaartje en mijn SuperTalent Pico-C USB Stick.

Opslaggrootte/mogelijkheden
Kingston levert op haar website een overzichtje met daarin het aantal bestanden dat gemiddeld op het kaartje passen, dit zijn uiteraard gemiddelden en dit hangt af van de grootte in MB's van je bestand.

Prestaties
Zoals je in onderstaande screenshots kunt zien presteert de Kingston goed ten opzichte van mijn oude Nokia kaartje. Omdat de Nokia Class 6 is en de Kingston Class 4, zou je verwachten dat de Nokia ongeveer 1,5 zo snel is dan de Kingston. Ik ben blij om te zien dat de Kingston Class 4 beter dan verwacht presteert, en vrijwel niet achterblijft bij de Nokia Class 6. Overigens is het bij Class 4 zo dat de minimale schrijfsnelheid 4MB/sec is en bij Class 6 respectievelijk 6MB/sec. Uit de tests blijkt dat beide kaartjes in werkelijkheid ongeveer 2 keer zo snel zijn!

Ik ben blij dat ik deze aankoop gedaan heb. het MicroSD kaartje overtreft mijn vewachtingen qua snelheid en daarom heeft deze een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding. Ik weet natuurlijk niet of het kaartje defect raakt, maar aangezien Kingston levenslange garantie op haar MicroSD kaartjes verleent, maak ik me hier geen zorgen over!

Heb jij ook een Kingston microSDHC 16GB Class 4 + 2 Adapters?

Jammer dat je benchmarks weg zijn!