Arctic Freezer 7 Pro Review

dun beer 14 oktober 2006, 2.599 views

Arctic Freezer 7 Pro

Pluspunten

• Maakt mijn hoge verwachtingen waar
  • Betere prijs/koel verhouding krijg je niet

Minpunten

• Onnodig iets duurder al de Freezer 64 pro

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Algemeen
Ik heb dit koel apparaat gekocht zodat ik mijn pentium D 805 een beetje kan overclocken zonder dat er al snel koelproblemen tegen het lijf te lopen, en ook omdat ik graag een stille PC wou hebben, mijn V-kaart (7300GT) is passief gekoeld dus zonde om dan maar niet gelijk de complete PC stil te maken.

Waarom dit apparaat?
Ik heb gekozen voor de arctic-cooling freezer 7 pro omdat deze goedkoop was en ik een niet al te breed budget had. zowiezo is mijn dunk van het merk arctic-cooler erg hoog, ik heb een accelero X1 gezien jonguh, dat ding koelt als een beer zonder herrie, ik dacht :"nou zowiets komt vanpas" , ook heb ik een hoop review nagelezen op internet maar ik zeg: Kijk niet verder: koop gelijk deze!.Je gaat geen koeler tegenkomen met de zelfde prestaties voor deze prijs. dit is werkelijk monsterlijk.

koelvermogen
Ja het belangrijkste natuurlijk, hij is echt heerlijk koel, ik zit in een betrekkelijk koele kamer (op het noorden) maar toch, het viel me alles mee, de fan draait niet volluit (Q-fan) en mijn Pentium D 805 @ 3Ghz @stressed @Orthos @@@@@word nog geen 41 graden. en dan staat Q-fan nog aan, en dan draait hij 2000 RPM

Geluid en trilling gebeer
Ja gewoon kwaliteit, als je Q-fan hebt is hij veel stiller en heb je er geen last van, je hoort hem wel maar het is niet echt een hard geluid en ook geen vervelend geluid (rottige frequentie) ook op maximaal toerental is het geen rottig geluid maar kun je de fan wel goed horen blazen daarom is de beoordeling "beluid max" wat minder als het gemiddelde.

Instalatie en compatibaliteit
Ja hij is duidelijk gemaakt voor de Socket 775 waar je dus de conroe in kan poppen, hij instalatie is werkelijk een piece of EI, druk op de pinnen, wrik wat aan die dingen om te kijken of hij goed vast zit en binnen 10 seconden zit hij er op. Dit ook mede omdat de machine's van arctic-cooling zo aardig zijn geweest hun koeler van een laagje pasta te voorzien, het Juist opbrengen van pasta is een lastig werkje. want het moet zo dun mogelijk, maar wel dekken, en dat is echt een werkje voor apen. Verder kun je het instalatie gemak niet echt toeschrijven aan de koeler, het is meer de kast en de layout van het moederbord of het werktelijk makkelijk is. Arctic cooling heeft zich maar te houden aan de "push-pin"standaard.

Extratje
In vergelijking met de stock koeler (die ik er ook een dachtje op heb gehad) is het echt een rigoreuze vooruitgang, deze koeler is zijn geld waard, zeker als je vanplan bent je pc flink op zijn staat te trappen door middel van snelheid modificaties.

modificeerplannen?
Ik doe het niet omdat ik die apparaten niet bij de vleet heb, maar je kan de koelprestaties heel makkelijk omhoog gooien als je zin hebt. je neemt een pomp, je zaakt de bovenste punten van de heatpipes eraf, je sluit de pomp aan op een reservoir met slangen, en de slangen laat je door de heatpipe's lopen, zo word de hitteoverdracht echt uber, en als je wilt pop je er een radiotor aan.

Heb jij ook een Arctic Freezer 7 Pro?

tjongejonge, volgens mij moet je dit stukje tekst eens een beetje modden...

zowiets, een hoop review, volluit, beluid, minder als, instalatie, compatibaliteit, machine's, extratje, dachtje, zaakt...
jonguh, radiotor...

Verder goede review, ga hem zelf ook halen.
ik ben bang dat een heatpipe zo "modden" naar een WC setje heeeeeeeeele belabberde koelprestaties oplevert. een heatpipe moet van binnen dun zijn (die dingen zijn mede gebaseerd op capillaire werking, met een grote doorsnee werkt dat niet) dus je krijgt er nooit voldoende water doorheen gepompt, je hebt een contactoppervlakvergroting door ribbetjes oid (zoek eens een fototje van een goed waterblokje op, apogee GT bijvoorbeeld :) ) en je bent de hele verdamp/condenseerwerking van de vloeistof in de heatpipe kwijt. nee, slecht idee.

you know what, volgende keer dat ik bij een winkel wat moet hebben waar ze een freezer 7 pro hebben bestel ik er een en test ik het. I'll be sure to post the results here :)